КЗК глоби М-Тел с 440 хил. лв.
Причината за наложената санкция е нелоялно привличане на клиенти
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 440 хил. лв. първият мобилен оператор М-Тел заради нелоялна конкуренция. От антимонополната комисия съобщиха, че срещу оператора е образувано досъдебно производство по искане на "Националното сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000” (НСМСКО).
Причината за санкцията е провеждане на рекламна кампания от М-Тел, в която мобилният оператор предлага освен включените в пакета „Повече за теб” безплатни минути, високоскоростен интернет и цифрова телевизия, устройство по избор на клиента, което може да бъде преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат.
КЗК установява, че кампанията на М-Тел е изключително атрактивна и предлаганите добавки надвишават предвидените от закона допустими прагове. Според Комисията това поражда антиконкурентен ефект на кампанията, тъй като не се разгръща конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а привличането на вниманието на потребителя се преследва чрез други стимули. Според КЗК подобна кампания е в състояние да увреди конкурентната среда.
Освен това предложението е валидно не само за настоящи абонати на оператора, но и за нови, с което се създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на М-Тел към услугите на дружеството с цел да получат безплатно устройство заедно с пакетното предложение.