Родното метро 3 пъти по-евтино от европейското
Нашето метро е по-красиво от парижкото, не само защото е ново, отбеляза служебният премиер Марин Райков
Строежът на километър метро в София струва между 25 и 35 млн. евро, докато в Европа цената е между 80 и 90 млн.евро. Това разказа на премиера Марин Райков шефът на столичния метрополитен Стоян Братоев, предаде kmeta.bg. Днес министър-председателят, столичният кмет Йорданка Фандъкова и заместникът ѝ по култура Тодор Чобанов разгледаха подземният музей и разкопките до Ларгото.
„Нашето метро е по-красиво от парижкото, не само защото е ново”, отбеляза Райков, след като разгледа новата част на метростанция „Сердика”. „Трябва да сме амбициозни, системата на метрото да се разраства, за да се вклюмат и квартали, които сега остават извън обсега”, допълни още той.
„Големите и по-малките проекти на София, които дадоха резултат през последните години и то видим, се реализират най-вече благодарение на европейското финансиране и доверието на Брюксел, защото в тази криза ние не си позволихме да повишаваме местните данъци на софиянци и мисля, че това е правилното”, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова.
Тя посочи, че общината е привлякла над 2 млрд. лв инвестиции в инфраструктура – както транспортна, така също и екологична и образователна. „Много важно е да се знае, че това може да се случи само благодарение на съвместната работа между общината и държавата”, каза още столичният кмет.
Стоян Братоев пък разказа на премиера, че в момента текат два одита от Брюксел, тъй като парите за изграждането на подземната железница са основно от еврофондовете. „Трябва да свикнем да работим в състояние на постоянни проверки”, коментира Райков.
„Този тип инфраструктура е ключова за икономиката на София и затова трябва да се развива”, каза още министър-председателят.
„Метрото промени манталитета на софиянци, покрай метрото се направиха детски площадки, облагородяват се и кварталите отгоре, покачва цените на имотите”, смята Фандъкова. Тя подчерта, че между 280 и 300 000 софиянци ползват всеки ден метрото. „Значи не се сбъднаха прогнозите, че хората няма да пътуват под земята”, допълни премиерът.
„Надявам се, министърът на културата, с когото също имахме разговори, лично да се ангажира, след като и премиерът лично се ангажира, за да може до края на годината вторият етап от проекта с античния музей, да бъде реализиран. Това е важно не само за нашето самочувствие, но и за икономиката, туризма и раборните места в града”, заяви Йорданка Фандъкова.