Apple и Samsung губят пазарен дял за сметка на китайските производители
През първото тримесечие двете технологични компании са свили дела си с общо с 3.8 пр. пункта
Двете най-големи компании в света на смартфоните – южнокорейската Samsung и американската Apple, губят пазарен дял за сметка на китайските производители. Това става ясно от статистиката Gartner за резултатите на големите производители през първото тримесечие.
От нея се вижда, че през първите три месеца делът на Samsung в общите продажби на смартфони е паднал до 20.7%, а на Apple – до 13.7%.
Apple все пак отчита лек ръст при броя на продадените смартфони, но той е незначителен и не може да се сравнява с нарастването при китайските производители. Продажбите на iPhone пострадаха и от слуховете, че през тази година на пазара ще излязат три нови модела на смартфона, като един от тях ще е юбилейният iPhone 8. Поради то потребителите изчакват с покупките.
Samsung от своя страна губи много. Пазарният дял на южнокорейската компания се е свил с 2.6 пр. пункта, а общо продадените смартфони са намалели с около 2.5 млн. броя.
Точно в противоположна посока се движат китайските компании, които увеличават продажбите си и пазарния си дял, особено Huawei, Oppo и Vivo.
Общият брой на смартфоните, продадени през първото тримесечие по света, е достигнал 380 млн. броя, или 9.1% ръст на годишна база. От общото число 51.9 млн. бройки се падат на Apple, 78.6 млн. „умни“ телефона са на Samsung, веднага след това се нареждат Huawei, Oppo и Vivo.
"Продажбите на iPhone бяха почти без промяна, което доведе до спад в пазарния дял спрямо миналата година", каза Аншул Гупта, директор на изследването в Gartner. "Подобно на Samsung, Apple все повече се изправя пред ожесточена конкуренция от китайските марки Oppo и Vivo“, добавя той.
Huawei, Oppo и Vivo имат общ пазарен дял през първото тримесечие на 2017 г. от 24%, или със 7 пр. пункта повече спрямо предходната година.
Трите най-големи китайски производители на смартфони продават своите все по-качествени и иновативни телефони на доста по-ниски цени, пише в изследването на Gartner. А с по-агресивен маркетинг и промоции, тези компании ще успеят да вземат още пазарен дял в следващите години. Най-значителен потенциал имат пазарите в Индия, Индонезия и Тайланд.