Aston Martin отчете 13.5 млн. паунда загуба заради слаби продажби
Продажбите падат с двуцифрени стойности
~ 1 мин.
Британският производител на луксозни автомобили Aston Martin отчете загуба от 13.5 млн. паунда (17 млн. долара) преди облагането с данъци за третото тримесечие. Причината се крие в спада на продажбите в Европа и Азия.
106-годишният автомобилен производител, известен като любимата марка на филмовия агент Джеймс Бонд, заяви, че предприема действия за контрол на разходите си чрез програма за ефективност. Все пак прогнозата е компанията да успее да отговори на финансовите очаквания на пазара с резултатите си за цялата година.
„Общите обеми на едро намаляват от година на година, като балансираме растежа, позиционирането на марката и дилърските запаси“, каза главният ѝ изпълнителен директор Анди Палмър.
Обемите спадат с 16% до 1497 автомобила през трите месеца до края на септември, докато търсенето във Великобритания бележи понижение от 22%, а по-широката зона на Европа, Близкия изток и Африка – от 17%. В Азия обемите падат с една трета.
По-рано тази година компанията обяви, че набира дълг от 150 милиона долара с 12% лихва, за да укрепи баланса си преди пускането на нов спортен автомобил, който се надява да увеличи продажбите и да удвои продукцията.