Автономните коли може да влошат трафика
Проблемите със задръстванията се задълбочават
~ 1 мин.
Къде отива самоуправляващата се кола, след като разтовари пасажерите си? Този въпрос си задава Адам Милард-Бол в последното си проучване, резултатите от което хвърлят сянка върху обещаните ползи от автомобилите със самостоятелно управление, пише Business Insider.
Възможностите пред безпилотните возила за това какво да правят между отделните курсове са три, продължава хипотезата си професорът по околна среда: да се паркират, да се върнат вкъщи или да обикалят безцелно докато „убиват време“.
Обикалянето по улиците обаче може да се окаже икономически по-изгодно от плащането на престой на паркинг, открива Милард-Бол. Заедно с това, за да се задържат разходите ниски, е вероятно шофирането да се извършва при ниски скорости. Това обаче ще доведе до повече задръствания.
Изследователят обръща внимание и на сегашната тенденция за увеличаване на таксите за влизане в централните бизнес райони и претоварените зони в мегаполиси като Лос Анджелис и Ню Йорк. Според него безпилотните автомобили само ще изострят необходимостта от такава схема, като оскъпяването може да се окаже единственият шанс за редуциране на трафика.
Пример за намаляването на трафика чрез такава мярка може да бъде даден с Лондон, където се наблюдава спад с 10% и едновременно с това генериране на допълнителни 1.2 млрд. лири за регионалните транспортни агенции.
Милард-Бол изтъква, че монетаризирането на задръстванията има икономически смисъл за всяко градско бъдеще. „Но още повече в свят с автономни превозни средства“, убеден е той.