„България ер” пести от авиогоривото чрез специален софтуер
Заради скъпия керосин руските авиокомпании все повече зареждат в чужбина
Заради драстичното поскъпване на авиогоривото в Русия местните авиокомпании все по-често предпочитат да зареждат керосин в чужбина. Руската нискотарифна авиокомпания „Победа”, дъщерна на „Аерофлот”, рязко е увеличила покупките на гориво в чужбина, съобщава „Ведомости”, като се позовава на източници от компанията. Така от началото на януари делът на количеството закупено от „Победа” в чужбина гориво е скочил до 11%, докато до края на миналата година обичайно е бил под 3 на сто, сочат от авиопревозвача.
Причината е, че на московските летища цените на керосина през декември са били около 766 долара за тон. По същото време обаче на летищата в Рим керосинът е струвал около 669 долара, в Берлин – 684 долара, а в Дубай – 644 долара за тон.
Как се отразява поскъпването на керосина в Русия на националния ни превозвач „България ер”, който също изпълнява редовни полети до московското летище Шереметиево? С този въпрос се обърна Economic.bg към изпълнителния му директор капитан Янко Георгиев.
„Ние имаме специална софтуерна програма, която ни дава актуална информация за цените на керосина на всяко летище, до което летим”, обясни капитан Георгиев. „Програмата веднага изчислява и показва за всеки конкретен полет дали танкирането на повече гориво ще донесе загуба или печалба на авиокомпанията, и то точно с колко долара на тон. Данните от програмата излизат директно на полетния план за всеки полет и съответно капитанът на самолета, ако няма някакви други съображения относно безопасността на полета, решава колко да танкира. Защото програмата може да посочва, че е много изгодно да танкира „до горе”, но пък максимално допустимото тегло за кацане да не позволява вземането на керосин над определено тегло”, коментира капитан Янко Георгиев.