Българската AI платформа, която учи бизнеса на маркетинг
Двама български предприемачи се опитват да решат проблемите на големите компании с помощта на нова платформа, базирана на OpenAI технологията
Изкуственият интелект (AI) вече е неразделна част от нашето ежедневие. Той автоматизира рутинни и времеемки задачи и така ни позволява да се съсредоточим върху по-важни наши дейности. Освен това, алгоритмите с изкуствен интелект анализират огромни количества данни, за да персонализират конкретни продукти и услуги за всеки.
Има ли обаче начин, по който приложенията, базирани на изкуствения интелект, да помогнат на бизнеса не само при персонализирането на дадени продукти за крайния клиент, но и с цялостна маркетингова стратегия и дори съвети как да навлезе на нови пазари?
Отговорът е: Да, може.
И вече има българска платформа, която се е заела с тази нелека задача.
Емил Стоев и Теодор Павлов са предприемачите, които дават началото на българската платформа Ideon, която на база на AI алгоритъм помага на бизнеса с неговия маркетинг и продажби. Идеята за платформата се ражда вследствие на проблемите, с които се сблъскват Емил и Теодор в компаниите, в които работят.
Завърших в University of Southampton със специалност софтуерно инженерство. От три години работя в голяма фирма, където реално идентифицирах проблема. Забелязах, че има доста голям проблем с т.нар. brainstorming сесиите (бел. ред. – изразяване на различни идеи за решаване на даден проблем). Информацията трудно се синтезира, а съществуващите платформи са просто една бяла дъска, която е в електронен формат. И мениджъра отново губи време в синтезирането на информацията“, казва Теодор Павлов в разговор с Economic.bg.
Всъщност идеята на приложението, което двамата предприемачи създават, е с помощта на изкуствения интелект да се решават проблемите на една компания, свързани с маркетинга и продажбите. Екипът на съответната компания задава своя проблем на платформата, а тя от своя страна дава три потенциални решения .
Това, което ни отличава от обикновения ChatGPT модел, е, че приложението взима предвид неща като големина на компанията, в която работиш, маркетингова стратегия, цялата история на съответната компания и дава много по-детайлна информация, която е конкретно за компанията, отколкото общите предложения, както ChatGPT“, казва Емил Стоев.
Приложението е изцяло насочено към корпоративни клиенти, а целта е да асистира в справянето с проблемите в една фирма на всякакви нива. Към момента то използва аутсорснат модел към OpenAI с допълнителни разработки.
Как работи платформата?
Бизнесът задава конкретен въпрос на платформата, като се уточнява от каква гледна точка искаш решение – от софтуерна или от маркетингова. След което във формат заглавие и текст получаваш разработка на потенциалните решения на проблема", уточнява Емил Стоев
Платформата стъпва изцяло ма технологията на OpenAI, но в бъдеще младите предприемачи имат план да създадат изцяло собствена технология. За да се случи това, обаче, трябва първо да се докажат на пазара.
Проблемите със изцяло собствения модел е цената. Първо да се направи моделът, след това да се поддържа. Ние трябва да стъпим много добре na пазара преди да работим по собствена технология. Най-важното за тези модели е откъде се взимат данните. Това е друга важна стъпка. Защото в момента възниква проблемyt с OpenAI и данните, откъдето се взимат, и дали няма нарушение на авторските права.
Човек от Microsoft
Екипът зад Ideon се състои от четирима души. Единият, от които е бивш служител на Microsoft. „От вече три месеца имаме бизнес девелопър в екипа от Обединеното кралство, който дълги години е работил в Microsoft. Благодарение на него доста рязко развиваме бизнес стратегията си. Успяхме да го привлечем с обикновена обява за работа в LinkedIn. Той е от хората, които искат да предадат знанията, придобити в голямата корпорация на някой стартъп“, казва Теодор Павлов.
Приложението официално работи от около месец и вече е участвало в изложение в Лондон, където десетки международни бизнеси са проявили интерес към него.
По време на участието си в London Tech Week имаше и представители на Cambridge University, които са проявили интерес към уеб базираното приложение, казват Емил и Теодор.
Платформата вече е отворена към всички компании и предлагаме 30 дни тестов период, както и консултации за работа с платформата при необходимост. След този период предлагаме абонаментна услуга за шест месеца или една година“, уточнява Теодор.
Към момента има няколко компании, които се възползват от платформата. Една от тях е българска софтуерна компания, която иска да изгради стратегията си така, че да се наложи на пазара във Великобритания и търси помощ за изграждане на стратегията си именно от платформата.