До края на лятото тръгват бързите влакове в Южна България
Транспортното министерство нито ще назначава, нито ще уволнява хора в БДЖ
~ 1 мин.
Съвсем скоро пускаме в експлоатация новите жп трасета. Това са линиите в Южна България, които ще позволят влаковете да се движат с висока скорост. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски в сутрешния блок на БНТ.
По думите му до края на лятото ще стане готово цялото направление по линиите в Южна България - от Свиленград - Димитровград - Пловдив - Септември. Проекти, реализирани по "ОП Транспорт" 2007 - 2013. В момента са обявени тръжни процедури от порт Бургас през Пловдив - Септември -Елин Пелин- София - Драгоман. Крайната цел е да се върже по южното направление сръбската, турската и гръцката граница, и пристанище Бургас.
"БДЖ-Товарни превози има над 100 млн. дългове, но приватизацията е спряна, защото след повече от година опити да се приватизира, се оказа, че няма потенциален инвеститор", посочи още той.
По думите му до края на лятото ще стане готово цялото направление по линиите в Южна България - от Свиленград - Димитровград - Пловдив - Септември. Проекти, реализирани по "ОП Транспорт" 2007 - 2013. В момента са обявени тръжни процедури от порт Бургас през Пловдив - Септември -Елин Пелин- София - Драгоман. Крайната цел е да се върже по южното направление сръбската, турската и гръцката граница, и пристанище Бургас.
Московски обясни, че има проектна готовност за проекти в Северна България, но в момента няма финансиране, както и по линията Русе - Варна.
Транспортният министър коментира и темата за състоянието на БДЖ. "БДЖ е най-голямото предизвикателство на министерството на Транспорта. БДЖ - операторът вече дълги години е в много тежко финансово състояние и полагаме максимални усилия да бъде първо спасено и после оздравено",
заяви той.
"БДЖ-Товарни превози има над 100 млн. дългове, но приватизацията е спряна, защото след повече от година опити да се приватизира, се оказа, че няма потенциален инвеститор", посочи още той.