Google с персонализиран редизайн на мобилната си търсачка
Новата версия напомня на функцията News Feed на Facebook
~ 2 мин.
Google демонстрира желание да предостави още по-персонализирана информация на своите потребители. В сряда компанията обяви поредна актуализация на своята търсачка за мобилни устройства, която включва съобразени с потребителските навици линкове за хобита, пътувания, спортни и други теми. Този ход поставя Google в още по-пряка конкуренция със социални мрежи като Facebook, съобщава Reuters.
Най-голямата търсачка, част от компанията-майка Alphabet, поясни, че въведените промени стартират в САЩ днес и ще се разпространят поетапно през идните седмици и в други държави.
Новата опция в приложението се нарича Google Feed, име, което напомня на функцията на Facebook – News Feed, за разглеждане на актуализираните споделяния и дейности на приятели, семейство и други източници като групи и страници.
Въпреки сходствата, Google изтъкна, че не се опитва да дублира най-голямата социална мрежа Facebook. Вместо това желанието на компанията е да създаде още едно място за стрийминг на свързани резултати от търсенето. Функцията наистина е свързана с „вашите интереси, а не с тези на приятелите ви“, обяснява Бен Гомес, вицепрезидент на инженерното звено в Google, по време на брифинг за журналисти.
Въпросните актуализации може да включват връзка към уебсайт със съвети за предстоящо пътуване, към страница за колоездене или към друго хоби, коментират още от компанията. Те ще се генерират на база на историята на търсене в Google, включително YouTube, Gmail и Google Календар.
Важно е да се отбележи, че Facebook и Google се борят за не само за потребителското внимание, но и за огромен дял от приходите за онлайн реклама. Любопитно е например, че двете заедно са привлекли 99% от приходите за цифрова реклама само в САЩ през миналата година. Прогнозите на eMarketer за идната 2018-а сочат, че в глобален мащаб ще генерират около 50 на сто от общите разходи в тази рекламна ниша.