И Nike окончателно напуска руския пазар
За миналата година общите приходи на американския производител на спортни облекла в Русия възлизат на 25.5 млрд. рубли, сочат данни на SPARK
Американският производител на спортни облекла и обувки Nike напуска руския пазар завинаги, превръщайки се в последната световноизвестна фирма, която се отказва от бизнеса си в страната след инвазията на Русия в Украйна. Решението идва три месеца след като Nike спря продажбите си на дребно в страната.
Nike „отговорно ще намалява“ бизнес операциите в страната през следващите месеци, докато изчерпи запасите си, като същевременно ще подкрепи служителите си в Русия", съобщават от компанията чрез писмо до Reuters.
В съобщението се добавя, че този ход вероятно ще окаже много малко влияние върху печалбите на компанията, тъй като приходите от Русия и Украйна представляват по-малко от 1% от общите приходи на Nike.
През март Nike обяви, че временно затваря всичките си магазини, които притежава и управлява в Русия, но оторизираните търговски обекти, собственост на франчайзополучатели, ще продължат да продават стоки на Nike.
Два месеца по-късно компанията потвърди, че не смята да поднови бизнеса си в Русия, включително и споразумението с най-големия носител на франчайзинг права в страната, Inventive Retail Group. През май месец Nike прекрати договора си за спонсорство с руския футболен клуб Спартак Москва.
37 от магазините на компанията се управляват от IRG. Според системата SPARK общите приходи на Nike в Русия миналата година възлизат на 25.5 млрд. рубли.
Adidas също затвори магазините си за търговия на дребно през март, след като прекрати партньорството си с руската футболна федерация. Компанията майка на Uniqlo, Fast Retailing, също прекрати бизнеса си в страната през март, посочвайки „редица трудности“ като причина. Други големи компании, напускащи Русия, са Starbucks, McDonald's и Coca-Cola.