Японското правителство иска хората да пият повече
Националната данъчна агенция организира конкурс за идеи, с които да се стимулира консумацията на алкохол
Японското правителство стартира национален конкурс за идеи за насърчаване на хората да пият повече алкохол, съобщава The Guardian. Причината за тази меко казано странна инициатива е промененото поведение на младите хора – те пият по-малко, а това засяга негативно бюджетните приходи.
Кампанията The Sake Viva! се организира от Националната данъчна агенция (NTA) и призовава 20- до 39-годишните да излязат с предложения, чрез които да се съживи популярността на алкохолните напитки. Според изданието алкохолът е изпаднал в немилост поради промените в начина на живот по време на коронавирусната пандемия и сред младите хора.
Конкурсът, който продължава до 9 септември, призовава за „нови продукти и дизайн“, както и за начини за насърчаване на пиенето у дома. Участниците също се насърчават да изследват методите за продажба, използвайки метавселената, според местния уебсайт JiJi.com.
NTA съобщи, че консумацията на алкохол в Япония е спаднала от средно 100 литра на човек годишно през 1995 г. до 75 литра през 2020 г. Намаляването на продажбите на алкохол удари бюджета на Япония, който е на дефицит от повече от 48 трилиона йени.
Приходите от облагането на алкохола представляват 1.7% от данъчните постъпления на Япония през 2020 г. За сравнение, през 2011 г. делът им беше 3%, а през 1980 г. – 5%. Общите приходи от данъци върху алкохола през финансовата 2020 г. са намалели с повече от 110 милиарда йени до 1.1 трилиона йени в сравнение с предходната година, каза NTA по-рано този месец. Това е най-големият срив при приходите от данъци върху алкохола от 31 години, според Japan Times.
„Тъй като работата от вкъщи напредна до известна степен по време на кризата с Covid 19, много хора може да са се запитали дали трябва да продължат с навика да пият с колеги, за да задълбочат комуникацията“, каза служител на приходната агенция. „Ако „новото нормално“ пусне корени, това ще бъде допълнителен проблем за данъчните приходи.“
Имаше особено рязък спад в потреблението на бира, като обемът на продажбите намаля с 20% до по-малко от 1.8 милиарда литра.
Пивоварната Kirin, която произвежда Kirin Lager и Ichiban Shibori, каза, че консумацията на бира на глава от населението в Япония е възлизала на около 55 бутилки през 2020 г., което е спад от 9.1% спрямо предходната година.
Министерството на здравеопазването на Япония заяви, че се надява кампанията също да напомни на хората да не забравят да пият само „подходящото количество алкохол“.
Финалистите в конкурса ще бъдат поканени на гала церемония по награждаването в Токио на 10 ноември, а данъчната служба заяви, че ще подкрепи комерсиализацията на идеите на победителя.