НКЖИ завърши два жп надлеза по направлението Пловдив – Бургас
Изграждането на новата инфраструктура в участъка Черноград – Българово се финансира със средства от Кохезионния фонд на ЕС
Напълно завършени са дейностите по проектиране и изграждането на два нови пътни надлеза в участъка Черноград – Българово, съобщават Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и представителството на Европейската комисия в България. Те са изградени по жп линията между Пловдив и Бургас и са финансирани със средства от Кохезионния фонд на ЕС.
Реализирането на пресичанията с пътната инфраструктура на две нива ще подобри безопасността на жп линията. По-високата скорост и по-доброто качество на услугите спомагат за конкурентоспособността на железопътния транспорт в сравнение с другите видове транспорт.
Жп направлението Пловдив – Бургас е приоритет в националната железопътна система и нейната модернизация допринася за повишаване качеството на предлаганите услуги и намаляване на транспортните разходи. Наред с това линията е ключова част от основната трансевропейска транспортна мрежа и коридора Ориент/Източно Средиземноморие в България.
Ръководителят на отдел „България, Унгария, Словения“ в Генерална дирекция „Регионална и селищна политика“ на Европейската комисия Анес Монфре заяви, че ЕС ще продължи да подкрепя железопътния сектор през програмния период 2021 – 2027 г. и 40% от инвестициите по Програма „Транспортна свързаност“ ще допринесат за привличането на пътнически и товарни превози към жп транспорта чрез подобряване на качеството на железопътната мрежа.
Анес Монфре подчертава и необходимостта да се работи за транспортна инфраструктура, която да е устойчива на изменението на климата и да се намали зависимостта на сектора от изкопаеми горива. Транспортният сектор е вторият най-замърсяващ в Европа, а Европейският зелен пакт поставя амбициозната цел за намаляване на емисиите от транспорта с 90% до 2050 г.
Европейските инвестиции в железопътния сектор в периода 2014 – 2020 г. възлизат на около 700 млн. евро и са насочени към строителство, модернизация, рехабилитация, електрификация и внедряване на сигнализация и телекомуникации на железопътните участъци. Също така са реализирани мерки за техническа помощ за инвестиционни проекти по основната и разширената трансевропейска транспортна мрежа.
Изпълнител на проекта е ДЗЗД „Инженеринг 2019“. Стойността на договора е над 6.5 млн. лв. Проектът се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.
Съфинансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче принадлежат изцяло на техния(ите) автор(и) и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на Европейската комисия. За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито Европейската комисия.