Пазарът на „умни“ часовници се срина с 32%
Причината е резкият спад в продажбите на Apple
Пазарът на "умни" часовници за първи път в историята отчете спад през второто тримесечие на 2016 г. на годишна база, което се дължи на резкия спад в продажбите на Apple Watch, показват предварителни данни на изследователската фирма International Data Corporation (IDC).
Продажбите на тези устройства са спаднали с 32% през април-юни до 3,5 милиона броя. В същото време Apple единствена сред петте най-големи производители отбелязва спад в продажбите – на Apple Watch те се сринаха с 55%, до 1,6 милиона броя. Въпреки това, компанията е неоспорим лидер на пазара, въпреки че дялът й е намалял от 72% на 47%. Следва да се отбележи, че през второто тримесечие на миналата година бе дебютът на Apple Watch.
"Потребителите не бързат да купува "умни "часовници, в очакване на новите модели и актуализации”, - каза старши анализаторът от IDC Джитеш Урбан. Най-вероятно показателите на пазара като цяло ще се запазят до края на годината, но ние очакваме растеж през следващата година."
Второ място сред производителите на "умни" часовници все още държи Samsung, който увеличава продажбите си с 51% до 600 хиляди броя. Пазарният им дял се увеличава от 7% на 16%. На трето място е китайската компания Lenovo. Продажбите на нейните часовници са се увеличили със 75% до 300 хиляди. Почти същия брой продадени устройства има и LG, който увеличава продажбите с 26%.
В челната петица е включена също и швейцарската Garmin, продавайки 100 хиляди броя „умни” часовници и увеличавайки пазарния си дял от 2% на 4%.