Производителят на Roo`bar се отказва от борсата
КФН отказа да потвърди проспекта за публично предлагане на компанията
~ 2 мин.
Компанията "Смарт Органик" се отказва от листване на Българска фондова борса, обявиха днес от дружеството, след като вчера Комисията за финансов надзор на свое заседание отказа да потвърди проспекта за първичното публично предлагане.
Българският производител няма да обжалва решението, нито ще прави опит за подобряване на документите. Ако има листване, то ще е най-рано след година и не в София, каза мажоритарният собственик Яни Драгов (на снимката вдясно) пред Investor.bg.
Българският производител няма да обжалва решението, нито ще прави опит за подобряване на документите. Ако има листване, то ще е най-рано след година и не в София, каза мажоритарният собственик Яни Драгов (на снимката вдясно) пред Investor.bg.
Преди два месеца с друго сове решение КФН също върна документите на компанията за отстраняване на несъответствия.
Най-популярният продукт на "Смарт органик" са биодесертите Roo`bar, който се продават в над 40 държави по света. Сред пазарите за десертите са САЩ, Австралия, ОАЕ, Ливан. Номер едно по продажби обаче е Германия, пише "Капитал".
"Смарт органик" планираше да използва набраните от борсата средства за пускане на нови производствени линии и нови продукти. Яни Драгов посочи, че фирмата има нужда и от оборотни средства, защото не спира да се разширява. Част от финансирането щеше да бъде използвано и за създаването на отделно дружество в Германия.
Приходите на "Смарт органик" за 2014 г. достигнаха 8.5 млн. лв., което е повече от двоен ръст спрямо предходната година, когато бяха 4.1 млн. лв. Чистата печалба беше 1.4 млн. лв. Към края на второто тремесечие на 2015 г. приходите на дружеството вече бяха 6.4 млн. лв., а печалбата – 1.6 млн. лв. Ако тенденцията продължи, към края на тази година "Смарт органик" може да надхвърли оборот от 13 млн. лв.
Приходите на "Смарт органик" за 2014 г. достигнаха 8.5 млн. лв., което е повече от двоен ръст спрямо предходната година, когато бяха 4.1 млн. лв. Чистата печалба беше 1.4 млн. лв. Към края на второто тремесечие на 2015 г. приходите на дружеството вече бяха 6.4 млн. лв., а печалбата – 1.6 млн. лв. Ако тенденцията продължи, към края на тази година "Смарт органик" може да надхвърли оборот от 13 млн. лв.
През 2014 г. Яни Драгов бе отличен от сп. "Икономика" като "Мистър Икономика" в сектор Земеделие и храни.