TikTok стана мишена на ЕС заради подвеждащите реклами към деца
Срещу компанията са подадени множество жалби
Популярното приложение TikTok стана обект на множество жалби от потребителски групи в Европейския съюз заради нарушаване на общностното законодателство и неспособност да защити децата от скрита реклама и неподходящо съдържание.
Собственост на китайския ByteDance, TikTok бързо набра популярността по целия свят, особено сред тийнейджърите. Сега се сблъсква с нарастваща критика относно политиките си за поверителност и безопасност. Атаката идва след редица инциденти.
Европейската потребителска група BEUC алармира за няколко проблема, сред които и условията за ползване.
„Условията за авторското право са еднакво несправедливи, тъй като дават на TikTok неотменимо право да използва, разпространява и възпроизвежда видеоклиповете, публикувани от потребители, без възнаграждение“, се казва в него.
В текста се посочва и системата за закупуване на виртуални подаръци за знаменитости чрез цифровите монети в приложението. Според критиците тя съдържа несправедливи условия и подвеждащи практики.
„TikTok не успява да защити децата и тийнейджърите от скрита реклама и потенциално вредно съдържание на своята платформа“, каза BEUC.
Групата алармира и за подвеждащи практики в обработката на лични данни.