Турнетата на поп звездите и футболните мачове като подкрепа за местния туризъм
Експерти наблюдават повишение в мотивацията на хората да пътуват в преследване на любимата си звезда или футболен отбор
Когато турнето Eras на Тейлър Суифт тръгне в Сингапур следващата година, Риа Игнасио казва, че ще бъде там независимо дали има билет или не.
„Ако не успея да си взема билет, пак ще отида в Сингапур“, каза той. „Отивам до паркинга само за да чуя и почувствам изпълнението“, казва той пред CNBC.
Игнасио е част от нарастващата тенденция да се пътува в международен план за музика, спорт и други големи събития – феномен, подхранван от желанието за безспирно пътуване в годините след пандемията.
Пътуванията на хората, за да присъстват на събития, значително са се увеличи тази година, по данни на Deloitte от месец май.
Въз основа на проучване сред около 3500 американци, докладът отбелязва, че най-често срещаните мотиватори за пътуване - прекарване на време с любимите хора и почивка - остават относително стабилни.
През 2023 г. обаче се наблюдава скок в мотивациите, вероятно потиснати от пандемията – като специални събития и романтични бягства“, се казва в него.
Пандемията спря пътуванията и големите спортни и музикални събития, но „сега определено се случва възстановяване“, каза жителят на Сан Франциско Фархан Аброл, който присъства на Откритото първенство на Франция и Уимбълдън през последния месец.
По-големият наплив от хора, желаещи да пътуват в чужбина за големи събития, карат много от градовете да повишат цените на местата за настаняване в тях. Феновете на Тейлър Суифт харчат средно $1330 за билети, храна и пътуване, според изследователската компания QuestionPro. Но тези, които пътуват в чужбина, вероятно ще похарчат много повече. Тук се намесват и туристическите компании, които все по-често започват да организират пътувания, свързани с посещението на различни концерти, например.
Развлекателната компания Live Nation стартира Vibee през април тази година – програма за продажба на пакети за посещение на музикалния фестивал Austin City Limits през октомври (от $1366), както и „VIP изживяване“ за участие в шоутата на U2:UV в Лас Вегас по-късно тази година (от $1535), според данни от уебсайта на компанията.
„Някои от нашите международни културни събития включват Dancing on the Sand, бягство през уикенда на Бахамските острови“, каза президентът на Vibee Харви Коен пред CNBC Travel.
Очакваме, че пресечната точка на музиката и пътуването ще продължи да се засилва“, казва още той.
Средните цени на хотелите в Съединените щати скочиха с 50%, когато турнето на Тейлър Суифт започна, според компанията за туристически проучвания Navan.
За да избегне „астрономически скок на цените“, жителят на Джакарта Уид каза, че един от неговите приятели е резервирал хотел в Сингапур, преди билетите за турнето на Суифт дори да бъдат пуснати в продажба.
Американката Нан Палмеро каза, че цените за настаняване, както и полетите на Qatar Airways са били завишени за Световното първенство по футбол през 2022 г. в Доха.
„FIFA заключи системата, така че не можете да получите настаняване, докато не получите билет за мачовете. Докато успеем да намерим места за настаняване, всички хотели бяха резервирани или поискани за хора, които са пакетирали VIP пакети“, разказва тя.