Водка „Абсолют“ губи пазарни позиции в САЩ
Потребителите предпочитат по-скъпи брандове
Дебютът на водка Абсолют на американския пазар през 1979 г. е повече от успешен и дори вдъхновява произведения на Анди Уорхол. Близо четири десетилетия по-късно изглежда американският вкус се е променил.
Марката, която датира от 1879 г. в Швеция, е придобита от френската компания Перно Рикар през 2008 г. Напоследък тя губи позиции на основния си пазар – този в САЩ – и бива измествана от по-скъпи варианти като "Кетел уан" и "Сирок". Освен това изглежда потребителите предпочитат т.нар. крафт марки напр. Tito`s Handmade Vodka и големите брандове вече не са така актуални. Въпреки спада, 40 % от печалбата на "Абсолют" идва от американския пазар.
Гигантът Перно Рикар увеличава влиянието си в САЩ главно чрез брандовете The Glenlivet single malt и Jameson Irish whisky. Абсолют носи за компанията 10 % от общата печалба и 16 % от приходите, според оценка на Nomura и Bernstein. Водката е основната спиртна напитка в света, както по отношение на продадени бутилки, така и на приходи, казват анализаторите.
Перно се опитва да съживи интереса към Абсолют с рекламната кампания Absolut Nights и с пускането на луксозната марка Absolut Elyx. Променен е и етикетът на бутилката, за да се акцентира на качеството и произхода на водката – Ахус, град в южната част на Швеция.