Nokia се спасява с евтини телефони
Бизнесът с обикновени телефони на Nokia продължава да е печеливш
Финландският производител на мобилни телефони Nokia продължава да губи в надпреварата при смарфоните, но като че ли компанията връща позициите си при по-евтините мобилни телефони. Компанията предлага евтините си модели Asha за 39 долара, с което успя да постигне пазарен дял от 35% през четвъртото тримесечие на миналата година - най-големият за последните две години.
Всяко тримесечие Nokia успява да продаде около 70 млн. "обикновени телефона" и за разлика от биснесът със смартфони, печели от това. В момента главният изпълнителен директор Стивън Елъп залага на пазарите в Китай и Индия, където търсенето на евтините модели Asha.
"Моделите Asha на Nokia се продават доста добре и това е добра новина за компанията, защото ще и даде още малко време, за да вкара в релси бизнесът си със смартфони", коментира Тийму Пераеле от Alfred Berg Asset Management.
В момента Nokia продава 7 обикновени телефона срещу един смартфон. Бизнесът с "неумните" телефони е донесъл приходи от 2.29 млрд. евро през второто тримесечие на 2012 г., което е ръст от 49% на годишна база.
"Моделът Asha се търси все повече от хората, защото той прилича на смартфон, а цената му е много по-ниска", коментира анализатор на индийската Gartner Inc. "тези телефони притежават тъч скрийн, приложения, интегрирани социални мрежи и изцяло приличат на смартфон", добавят от там.