Проверяват електромерите на трите ЕРП-та
Държавата ще използва всички свои механизми и усилия, за да защити интересите на гражданите, заяви енергийният министър Теменужка Петкова
„Всички сме много чувствителни, особено, когато става дума за зимните месеци и за сметки за ток, всички сме много чувствителни за това какво се случва. Тази информация, която се получи за потребители на "Енерго Про" ми напомня на едни събития от преди 2 години. За да не се случват подобни събития всички трябва да обединим усилията си и да заявим ясно, че българското правителство няма да допусне развитието на подобен сценарий от преди 2 години“. Това заяви енергийният министър Теменужка Петкова по повод сигнали за високи сметки за ток на едно от трите ЕРП-та – „Енерго -Про“.
По думите й държавата ще използва всички свои механизми и усилия, за да защити интересите на гражданите. Тя коментира, че ще бъдат извършени проверки, свързани с измервателните уреди на трите електро разпределителни предприятия. Първо ще стартират с "Енерго Про". Енергийният министър заяви, че няма подобна информация за другите две енерго дружества.
Относно появилата се вчера информация, свързана със завишените сметка на електроенергия на 5 % от потребителите на "Енерго Про", е важно да се знае какво се е случило точно в "Енерго Про", добави Петкова, цитирана от БГНЕС. Тя е разговаряла с ръководството на "Енерго Про", за да се види какви са причините за сигналите за увеличение на сметките за ток на потребителите.
От страна на "Енерго Про" са заявили, причината да бъдат на лице две фактури в рамките на един отчетен период е свързана със стремежа на дружеството да спази наредбата за отчитане на потребената електрическа енергия от рамките на 31 дни. В резултат на това на практика около 5 % от абонатите на "Енерго Про" са получили две фактури. Едната - за 23 ноември - 21 декември 2014 г. и следващата за 22 декември 2014 г.-12 януари 2015 г. Посочено беше, че на 11 януари е извършено извънредно отчитане и затова абонатите са получили 2 фактури в рамките на един и същи месец, каза тя.
Проблемът е, че падежът на двете фактури настъпва на 10 февруари, тоест до тогава потребителите трябва да заплатят сметките си. "Енерго Про" са уверили, че срокът за втората фактура ще бъде удължен с 15 дни и няма да се стигне до спиране на тока на абонатите, които не са заплатили задълженията си по втората фактура. Петкова била получила уверение, че на сайта на "Енерго Про" ще поставят информация и ще има открит телефон, на който абонатите да получат повече информация.