Конкурираме се с най-големите в БИОземеделието в Европа

70% от продукцията на "Гимел” отива за Германия

"Гимел" е български производител на био зеленчуци и плодове. Компанията е основана 1995 г, като  вече 15 години работи по методите на биологичното земеделие. 80% от продукцията се реализира в чужбина. От 2000 г. групата изнася БИОзеленчуци за Германия, Чехия и Австрия. През 2003 г. започва продажби в Скандинавските страни, а от 2013 г. отваря свое представителство в Румъния. В България "Гимел" работи с почти всички търговски вериги и биомагазини. Повече за дейността и целите на компанията разказа пред Economic.bg Елена Герганова, Търговски директор и член на Съвета на директорите.

- Каква част от българските потребители купуват биопродукти?

БИОпродукти купуват информираните българи. Няма такава тенденция, че това е привилегия на богатите. Който познава качествата и предимствата на биологичната храна и се интересува, той намира начин да отдели средства. Истината е, че не купува на промоция голямо количество от нещо, но купува точно толкова, колкото му трябва и инвестира парите си в по-добри продукти за своето хранене.

Ние имаме магазин шоурум на компанията. Създадохме го, за да покажем всичко, което правим, всичко, което считаме, че е подходящо за здравословното хранене и вече две години аз наблюдавам потребителското търсене и с радост установявам, че потребителите са от абсолютно всички прослойки на обществото. Както вече казах, това е философия, начин на живот, култура на хранене. Това е привилегия на този, който се интересува. При нея няма формула. Всеки решава сам за себе си.


- Българите стават ли по-претенциозни към храната, която консумират?

Отново е въпрос на информираност, колкото по задълбочено се пише и се чете по темата, толкова процентът се увеличава. Масово погледнато цената е абсолютен приоритет в България, но смятам, че това постепенно започва да се променя и хората виждат, че срещу много ниска цена, получават много лошо качество и обратното. Ако се измени мисленото в полза на ефективното пазаруване и започнем да купуваме точно толкова, колкото ни трябва и сме готови да платим малко по-висока цена, ще консумираме по-качествена храна.

- Каква част от продукцията си изнасяте навън?

Около 90% от това, което произвеждаме е за износ. Надявам се този процент да намалява в полза на българския пазар и на страните от Балканите. За нас е цел да продаваме възможно най- близо до нашите ферми. Не да изнасяме в Скандинавските страни и продуктите да пътуват 2-3 хил. км и да се занимаваме с излишна логистика, да трупаме разходи.

- Кои са най-силните ви пазари?

Най-силният ни пазар е Германия. Там отива около 70% от продукцията ни. Това е моторът на Европа. В тази високоразвита икономика храненето е много голям приоритет за хората.


- Кои са най-търсените ви продукти?

Ние сме известни в Европа с нашата биологична краставица. Това е един от най-трудните биологични зеленчуци, тъй като е много рисков и много малко производители се нагърбват да го произвеждат. Не само трудно се произвежда, но и трудно се логистира. 

Конкурираме се с традиционни производители като Италия и Испания. Ние сме между тях и сме фактор и всички се съобразяват с нашите количества, защото качеството ни е високо. Конкурираме се на равни начала. Пример сме за българските производители, че не само можем да достигнем качеството на европейските еквиваленти, но и да направим по-добри продукти от техните. Въпреки, че сме малка държава и фирмите ни трудно биха се разраснали до мегакомпании.


- Какви са бъдещите амбиции на компанията? Към кои нови пазари се стремите?

Работим много за Българския пазар, отговаряме на търсенето, диверсифицираме. Стремим се и към Балканите. Много голям пазар е Румъния. Сърбия предстои да стане членка на Европейския съюз. Но не всичко е свързано само с пазарите. Би могъл да загубиш всичко, което си постигнал, ако се отмениш от качеството, ако не следваш тенденциите и не си в крак с времето. 

Трябва да се развиваме, да следим всичко, което се случва и да се опитваме да предвиждаме тенденциите, да създаваме уникални продукти. В противен случай ще изпаднем от класацията. Успехът не е предначертан, той се постига с много труд и много задълбочени проучвания.


ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини