НКЖИ с 3 проекта по Механизма за свързване на Европа

Два от тях са за строителство на жп линиите София-Елин Пелин и София-Волуяк

Снимка: Стоян Йотов

Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) вече може да ползва финансиране не само по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ), но и по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). 

В рамките на набирането на първите покани по МСЕ НКЖИ кандидатства с три проектни предложения, едното от които за техническа помощ, съобщи за "Икономика" генералният директор на предприятието инж. Милчо Ламбрев. 

Одобреният проект е за обмяна на опит с другите инфраструктурни управители в Европа, което ще бъде много полезно за НКЖИ. Останалите две одобрени предложения са за строителство на жп линиите София – Елин Пелин и София – Волуяк. Участъкът София – Елин Пелин е част от модернизацията на жп линията София – Пловдив. Разработили сме тръжната документация и имаме изготвен идеен проект. Реално отсечката е готова за стартиране на база проектиране и строителство.

Железопътният участък София – Волуяк е част от жп линията София – Драгоман. В момента се изготвя техническия й проект, който ще приключи до края на декември 2015 г. Това ще даде възможност до март 2016 г. да се обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за трасето.

Максималното финансиране, което НКЖИ може да получи по Кохезионния фонд през МСЕ, е 85%. Остатъкът е ангажимент на държавата. За София – Елин Пелин субсидията от ЕС е близо 68 млн. евро. Бюджетът на София – Волуяк е по-голям – 104 000 000 евро, защото включва и коловозното развитие на Централна гара София. При  жп участък София – Елин Пелин е достигнат лимита от 85%, а за София – Волуяк бяха осигурени 76%, каза още инж. Ламбрев. 



Етикети: строителство | проекти | НКЖИ | жп линии