Зукърбърг представи новите възможности на Messenger
Социалната мрежа вече позволява и вграждане на видео в други сайтове
По време на тазгодишната конференцията F8 в Сан Франциско бяха представени нови възможности на мобилното приложение Messenger. Потребителите ще могат да правят резервации през него, да проследяват онлайн поръчките си и да изпращат персонализирани видеоклипове. Това ще предостави нова възможност за комуникация между фирмите и клиентите, която допълва стандартните имейли.
По време на конференцията основателят на Facebook Марк Зукърбърг показа нова платформа Messenger Platform, която ще позволи на разработчиците да интегрират приложения в Messenger и да увеличават функциите в собствените си разработки. Те ще могат да добавят чат, възможност за обмен на всякакви файлове, снимки, звукови записи, видео и други. Беше показан и нов инструмент, насочен към онлайн пазаруването.
"Ние искаме Messenger да даде възможност на хората да изразяват себе си по нови начини, да свърже милиони нови хора и да се превърне в наистина важно средство за общуване", каза Зукърбърг на конференцията. По думите му потребителите ще имат достъп до повече от 40 нови приложения.
Компанията тества и нова функция, която ще позволява на хората в социалната мрежа да получават потвърждението на поръчката в Messenger, да получават информация за доставка, както и да изпращат директно съобщения до доставчика, в случай, че променят мнението си.
Facebook насочва Messenger и към бизнеса с приложението Businesses on Messenger. То ще даде възможност на компаниите и техните клиенти да комуникират по-лесно, изпращайки си например директни съобщения.
Другата новост, която компанията представи, позволява вграждане на видео от социалната мрежа в други сайтове. Това може да стане чрез качване на видео в самата социална мрежа, а не със споделяне само на линк към дадено видео. При качване на видео потребителят трябва да кликне на менюто към видеото и да избере Embed this video, след което трябва да се вгради HTML код в публикацията на блога или сайта си.
Зукърбърг загатна, че социалната мрежа ще се фокусира все повече върху видеото. По думите му преди години основният трафик във Facebook е бил генериран от текст, към днешна дата – от снимки, а в бъдеще се очаква видеото да се превърне в предпочитано средство за комуникация и споделяне между потребителите.