5 начина за по-бързо отслабване

Няколко трика, с които да свалим килограми, без да измъчваме организма

Процесът на отслабване често отнема месеци, но няколко трика да ускорим вталяването винаги са добре дошли.

За да заставим организма си да топи повече калории, е необходимо да се регулира обмяната на веществата. Някои хора нямат такива проблеми, тъй като природата ги е дарила с бърз метаболизъм. Освен това, трябва да се отчете, че мъжкият организъм гори повече калории от женския, дори когато е в състояние на покой, а при жените обмяната на веществата се забавя след 40-годишна възраст. Въпреки че не можем да променим пола и възрастта си, има някои други начини да накараме тялото си да свали излишните килограми.

1. Избягвайте бързите диети

Диетите, които препоръчват да се консумират не повече от 1000 калории на ден, обещават да увеличат скоростта на вталяване. Те обаче са изключително опасни, тъй като ефектът на отслабване се постига чрез снижаване на мускулна маса. А колкото по-малка е тя, толкова по-бавно се случва обмяната на веществата. В резултат на бързото отслабване тялото започва да топи по-малко калории и да трупа допълнителни килограми. С други думи, най-сигурният начин е натрупате мускулна маса чрез физическа активност – така тялото ви само ще започне да гори излишните калории.

2. Пийте повече вода

Обяснението е просто – водата е „горивото”, което топи калориите. Експертите твърдят, че жените, които пият 8 и повече чаши вода всеки ден, имат много по-бърз метаболизъм от тези, които консумират по-малко течности. За да поддържате добър хидробаланс, е добре да изпивате по чаша вода преди всяко хранене. Добре е водата да е студена, но не ледена. В плодовете и зеленчуците също се съдържа доста вода, но не разчитайте само на нея. Зеленият чай и кафето също притежават свойството да изгарят калории, но внимавайте с количествата – максималната доза е до 2–3 чаши на ден.

3. Не забравяйте да се храните

Много жени просто забравят да се хранят, тъй като са претрупани със задачи. Известна е препоръката на диетолозите да се храним на малки порции през 3–4 часа. Ако я спазвате, със сигурност ще помогнете на тялото си да свали бързо излишните килограми.

4. С любов към лютото

Пикантната храна съдържа химически компоненти, които увеличават скоростта на обменните процеси. Редовната консумация на лют пипер увеличава метаболизма с цели 23%. Резултатите от тестове показват, че този ефект продължава в течение на половин час. Затова не забравяйте да включвате с менюто си люти ястия.

5. Яжте повече протеини

Организмът ни топи два пъти повече калории при употребата на протеинова храна, отколкото, когато приемаме мазнини и въглехидрати. Затова може да заменете някои богати на въглехидрати продукти с белтъчини – така по време на хранене ще засилите метаболизма си. Източник на протеини за нетлъстото телешко и свинско, рибата, бялото пилешко месо, сиренето тофу, ядките, бобът, яйцата и млечните продукти.

15 продукта, които ще ви помогнат да отслабнете:

- яйца

- бобови храни

- зелена салата

- круши

- грейпфрут

- ядки

- пълнозърнести храни

- супи

- постно телешко месо

- тофу

- зехтин

- зелен чай

- канела

- оцет

- зелен чай


Източник: mila.bg

Етикети: храна | вода | Йон Гъля | Уест Хеслъртън