Българска компания сред финалистите в конкурс на Европейската комисия

Сред клиентите на дружеството са британската медийна група BBC, Британският музей и др.

Българската компания участва със създадения от нея софтуер за разпознаване истинността на съдържанието в интернет. Тя е избрана сред 40 иновативни фирми от континента

Българската компания за семантичен софтуер „Онтотекст“ е номинирана сред 16-те финалисти в престижния конкурс Innovation Radar Prize 2016 на Европейската комисия. Общо 28 000 европейски граждани са гласували през август за 40 иновативни компании. Българското дружество е финалист в категорията „Industrial & Enabling technologies“, насочена към технологии за дигитализация на индустрията.

То участва в конкурса с разработения от него в рамките на международния проект Pheme интелигентен софтуер за разпознаване истинността на съдържанието в интернет и откриването на слухове. Софтуерното решение вече се използва активно от представители на бранша и е доказало ефективността си в практиката. То има огромно значение за медийната индустрия и други свързани с нея сектори, поради нарастващото разпространение на неверни информации в интернет пространството през последните години.

Останалите категории включват ICT for Society (за информационни и комуникационни технологии за обществото), Excellent Science (за водещи научни постижения) и Horizon 2020 ICT Innovator (за иноватори в рамките на Хоризонт 2020). Целта на състезанието е да определи водещите европейски иноватори и да привлече общественото внимание към това, с което се занимават.

В момента се провежда второто издание на Innovation Radar Prize. Гласуването е продължило през целия месец август, а 16-те финалисти ще представят своите планове за развитие пред жури от експерти на 26 септември, в гр. Братислава. Сред тях ще бъдат избрани по един победител от всяка категория, както и един цялостен победител.

Инициативата е отворена за стартъпи, малки и средни предприятия и университетски екипи от целия Европейски съюз, а участващите в тазгодишното издание проекти имат потенциала да повлияят на много аспекти от обществения живот – от транспорта и логистиката, през управлението на водите, до лечението на ракови заболявания и развитието на пчелните популации.

Българската „Онтотекст“ е една от най-разпознаваемите компании за семантични технологии в света с дългогодишна експертиза в развитието на софтуерни решения за издателската дейност и медиите, културното наследство, биотехнологиите, науките за живота и много други. Сред клиентите на дружеството са имена като британската медийна група BBC, The Institution of Engineering and Technology (IET), Press Association, Euromoney, AstraZeneca, Британският музей, Europeana и др. „Онтотекст“ е част от групата на „Сирма Груп Холдинг“ АД, която наскоро успешно приключи кампанията си за първоначално публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ-София).




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: технологии | конкурс | Европейска Комисия

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини