Политика
220
ФБР арестува директор във VW заради „Дизелгейт“
Според неофициалната информация обвинението срещу Оливие Шмид е в измама
3839
~ 1 мин. четене
Федералното бюро за разследвания (ФБР) е арестувало Оливие Шмид – оглавяващ отдела за спазване на регулаторните изисквания в САЩ между 2014 и март 2015 г. Бившият директор е обвинен в измама, свързана с разразилия се през миналата година скандал с въглеродните емисии. Информацията е на вестник New York Times, който се позовава на два свои източника.
От ФБР все още не са коментирали информацията. Коментар са отказали и адвокатите на Шмид. От Volkswagen заявяват само, че компанията „продължава да си сътрудничи с Министерството на правосъдието", но „не би било уместно да коментира каквито и да са текущи разследвания или да се обсъждат въпроси, свързани със служители на компанията“.
Според неофициалната информация обвинението срещу Оливие Шмид е в измама, в която той бил пряко замесен.
През септември 2015 г. VW призна, че е инсталирала тайно софтуер, „коригиращ“ данните за нивото на въглеродните емисии, отчитани при автомобилите на компанията. Софтуерът е бил инсталиран при 475 хил. автомобила с 2-литрови двигатели. Благодарение на този софтуер е било възможно да се заблуждават тестовете на въглеродните емисии и те са изглеждали по-добри. В действителност отделянето е било 40 пъти над регулаторните изисквания в САЩ.
От ФБР все още не са коментирали информацията. Коментар са отказали и адвокатите на Шмид. От Volkswagen заявяват само, че компанията „продължава да си сътрудничи с Министерството на правосъдието", но „не би било уместно да коментира каквито и да са текущи разследвания или да се обсъждат въпроси, свързани със служители на компанията“.
Според неофициалната информация обвинението срещу Оливие Шмид е в измама, в която той бил пряко замесен.
През септември 2015 г. VW призна, че е инсталирала тайно софтуер, „коригиращ“ данните за нивото на въглеродните емисии, отчитани при автомобилите на компанията. Софтуерът е бил инсталиран при 475 хил. автомобила с 2-литрови двигатели. Благодарение на този софтуер е било възможно да се заблуждават тестовете на въглеродните емисии и те са изглеждали по-добри. В действителност отделянето е било 40 пъти над регулаторните изисквания в САЩ.