Износът към септември изостава от миналата година
Държавите от ЕС спасяват българския експорт, а фирмите продават там все повече продукти
~ 1 мин.
Стойността на българския износ за деветте месеца на годината изостава с 0.8% спрямо същия период на 2015 г. Данните на Националния статистически институт (НСИ) показват, че това се дължи изцяло на продажбите в държавите извън Европейския съюз. Парите, влезли в икономиката от продажби към трети страни, изостават с 13% на годишна база. За сметка на това държавите членки в ЕС купуват все повече българска продукция и износът в тази посока расте с над 6%.
Детайлите за външната търговия показват, че към ЕС България изнася повече и като стойност на продукцията, но и като обем. Добрите новини са, че и към държавите извън ЕС стокооборотът е на приблизително същите нива като през 2015 г. Там обаче негативно влияние оказват по-ниските цени на суровините, които се отразяват върху баланса.
За девет месеца стойността на българския експорт е оценена на общо 33.7 млрд. лв., или с около 300 млн. по-малко от същия период на 2015 г.
Най-голям търговски партньор на България в ЕС си остава Германия, към която сме изнесли стоки за 4.6 млрд. лв. Там има годишен ръст от над 8%. Към Румъния изнасяме все повече – с 10% над нивото от миналата година до 3.1 млрд. лв. Италия остава традиционен пазар за български продукти с 3.2 млрд. лв., но там ръстът е само 2%.
Детайлите за външната търговия показват, че към ЕС България изнася повече и като стойност на продукцията, но и като обем. Добрите новини са, че и към държавите извън ЕС стокооборотът е на приблизително същите нива като през 2015 г. Там обаче негативно влияние оказват по-ниските цени на суровините, които се отразяват върху баланса.
За девет месеца стойността на българския експорт е оценена на общо 33.7 млрд. лв., или с около 300 млн. по-малко от същия период на 2015 г.
Най-голям търговски партньор на България в ЕС си остава Германия, към която сме изнесли стоки за 4.6 млрд. лв. Там има годишен ръст от над 8%. Към Румъния изнасяме все повече – с 10% над нивото от миналата година до 3.1 млрд. лв. Италия остава традиционен пазар за български продукти с 3.2 млрд. лв., но там ръстът е само 2%.