Прекарваме по 5 часа на телефона си всеки ден
Услугата за дигитални разплащания Masterpass ще бъде представена скоро и в България
В България потребителите прекарват по 5 часа на телефона си всеки ден. Както всички останали хора по света, потребителите от Централна и Източна Европа са пристрастени към мобилните си устройства. Средно дневното време, което прекарват в използване на смартфон, е 4.1 часа на ден, при 3.3 часа за Западна Европа. Това показва проучване на технологичната компания Mastercard за силата на иновациите – Impact of Innovation study.
Повече от
60% от потребителите от Централна и Източна Европа вече ползват дигитални
методи за плащане, като по-голямата част тях (80%) предпочитат мобилните
устройства – таблет или смартфон – пред традиционните банкови карти. Повече от две-трети от българските потребители, участвали в изследването, приемат
мобилните си устройства като алтернативен метод за плащане.
Проучването показва
също, че респондентите от изследваните 10 страни от Централна и Източна Европа са
по-положително настроени към дигитализацията в сравнение с потребителите от Западна Европа.
Над 70% от тях са удовлетворени от нивото на дигитализация и възприемат
по-добре влиянието й върху обществото в сравнение с респондентите от Западна
Европа. За България процентите също
надхвърлят 70, като очакванията са иновациите да навлизат във все повече сфери
на обществения живот.
Румъния е страната,
където хората използват най-модерните устройства и дигитални услуги. България
също е от държавите, където една трета от потребителите използват повече от
десет дигитални услуги.
„Mastercard вече реализира редица успешни проекти в Централна и Източна Европа, за да открие пътя пред една нова мобилна разплащателна платформа. Намираме се в стадий, където не само екосистемата на разплащания, но и самите потребители са готови да навлязат в нова ера в дигиталните плащания“, каза Брайън Морис, директор Бизнес развитие, Mastercard Европа.
Над 90% от анкетираните участници от Централна и Източна Европа използват интернет предимно за онлайн комуникация и пазаруване. 80% от потребителите смятат, че има достатъчно нововъведения по отношение на социалните мрежи, финансовите услуги и пътувания, но искат повече дигитални иновации в сферата на здравеопазването, образованието и транспорта.
Проучването сочи също, че сред приложенията,
плащането на сметки онлайн е изключително успешно. В държавите, където тези
услуги са достъпни, почти 60% от хората ги използват.
Половината от анкетираните българи считат
сигурността на банковата сметка като най-важния фактор при
извършване на плащания,
а при повече от една трета сигурността на личните данни е приоритет. Предпочитаните
методи за идентификация са различни в отделните държави. Например в Сърбия,
България, Унгария и особено Румъния биометричната автентификация се ползва с най-голямо доверие. Според проучването пръстовите отпечатъци и кодове чрез SMS са толкова популярни в
България, колкото и ПИН кодовете (те са
споменати от около една трета от българските респонденти).
„Страните от Централна и Източна Европа са лидери в иновациите. Услугата за дигитални разплащания Masterpass вече навлезе в 6 страни от региона – Чехия, Унгария, Израел, Румъния и Словакия – като скоро ще бъде представена и в България, Австрия, Хърватия, Сърбия и Словения. Потребителите от Централна и Източна Европа демонстрират много положителна нагласа към дигиталните услуги. Някои пазари имат висок процент потребители с много добра дигитална култура и се надяваме, че това ще е добра основа за останалите от региона,“ допълни Джордж Саймън, президент на Mastercard за Централна и Източна Европа.