Препоръчителни храни след диета

Те помагат да не връщаме обратно изгубените килограми

Често след диета се случва да върнем обратнопредишните килограми. Явлеинето е познато т.нар. йо-йо ефект. Най-голямата трудност е да успеем да запазим постигнатото тегло и да продължим да се храним правилно.

Защо килограмите се връщат обратно

Качването на килограмите след диета може да се дължи на бактерии в храносмилателната система, пише в. "Дейли мейл", цитиран от Vesti.bg.

Докато отслабваме, свикналите на мазнини микроорганизми, се чувстват дискомфортно, но не напускат територията си. Затова, когато започнем да се храним нормално, те не могат да се наситят на любимите си мазнини и покрай тях по-лесно напълняваме.

Всъщност тези "лоши" бактерии унищожават естествените съединения в храната ни, които улесняват горенето на мазнините.

Храните, които предотвратяват това

Този ефект може да бъде неутрализиран с напитки, богати на вещества, които се съдържат в плодове и зеленчуци. Това са флавоноидите, които насърчават клетките да изгарят мазнините, а не да ги натрупват.

 

Едно от тези съединения е апигенин. То е характерно за магданоза, целината, кервиза и чая от лайка.

Другото съединение е нарингенин, той се среща в грейпфрута, портокалите, доматените люспи и водната мента.

 С повишено внимание трябва да се отнесете освен с храненето след приключването на диетата и към самата диета. Някои хранителни режими вместо да помогнат в свалянето на килограми могат да навредят на здравето.

И все пак, ако сте свалили килограми с помощта на определен хранителен режим и искате да запазите постигнатия резултат, трябва да положите усилия и след това.

Ето какво не трябва да правите:

- Не се връщайте към предишните си навици на хранене, именно това е една от причините килограмите да се върнат обратно;

- Не правете рязка промяна в количеството и вида на храната, която приемате. Нормално е след дълго спазване на диета да ви се прииска да си вземете от "забранените храни", този преход обаче трябва да бъде постепенен. Хапвайте един път в седмицата шоколад, сладкиши, пица и др. Това ще ви доставя удоволствие и в същото време няма да попречите на добрите резултати. 

- Не забравяйте за спорта. Независимо дали е във фитнес залата, бягане и физически упражнения в парка или групови занимания, движението е сред основните фактори да запазите постигнатия резултат.

- Не преминавайте от една диета към друга в стрeмежа си да губите още килограми. Не всеки хранителен режим е подходящ за вас. Хапвайте балансирано и умерено. Не прекалявайте с тестените изделия и мазните храни. Заменете сладкото с плодове, похапвайте повече зеленчуци и не забравяйте да приемате, колкото може повече течности. 



Етикети: храни |