„Софарма“ отчете 5% по-малко приходи през 2016 г.

На вътрешният пазар приходите от продажби са паднали с 2%.

Приходите на фармацевтичната компания „Софарма“ АД са намалели с 5% през 2016 г., въпреки че компанията е продавала повече като брой лекарства. Спадът се обяснява с „ценовата ерозия на пазара“. На вътрешният пазар приходите от продажби са паднали с 2%.

“През последните месеци наблюдаваме определени сигнали за стабилизация на икономическата и политическа обстановка в Русия и това ни дава известна доза сигурност за 2017 г. Оптимисти сме и по отношение на тренда на възстановяване на продажбите ни на украинския пазар“, коментира изпълнителният директор и председател на Съвета на директорите на компанията Огнян Донев.

От компанията съобщават, че след преструктурирането на външнотърговската дейност, местните екипи полагат систематични усилия за увеличаване на продажбите на редица пазари като Полша, Беларус, Латвия и др. „Особено горди сме с успешните регистрации на нови продукти през изминалата година, които тепърва ще развиваме“, добавя Донев.

Той дава пример със сиропа за кашлица Туспан, който при успешна процедура ще бъде достъпен още тази година на редица европейски пазари.

Годината стартира с положителна новина за компанията – продуктът Табекс получи регистрация в САЩ. „При успешно приключване на преструктурирането на Achieve и Oncogenex (нашият остатъчен пакет акции в „Екстаб“ ще бъде трансформиран в акции в капитала на Achieve преди да бъде осъществено подобно преструктуриране) за нас ще има две предимства: на първо място, новият сборен екип на двете компании има много по-голям шанс за успешна регистрация на Табекс и второ, “Софарма” АД ще бъде акционер в една публична компания листвана на NASDAQ”, добавя Донев.


Етикети: приходи | продажби | Огнян Донев | Софарма | епчалба

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ