Китай няма да бърза с електрическите коли заради Германия
Въвеждането на квоти за екоколи няма да бъде толкова агресивно
Китай реши да укроти амбициите си за въвеждане на квоти за електрически и хибридни автомобили, предава германското издание Handelsblatt. Стъпката назад идва след телефонен разговор между германския канцлер Ангела Меркел и китайския премиер Ли Къцян и среща на високо равнище на делегации от двете държави.
Първоначално Пекин планираше да задължи автомобилните производители в страната делът на електрическите и хибридните автомобили в цялото им производство да достигне 8% до 2018 г. През следващата година квотата трябваше да се увеличи до 10% и до 12% през 2020 г. След разговорите обаче Министерство на промишлеността на Китай подготвя нови разпоредби, които предвиждат доста по-ниски квоти.
Причината за всичко се крие при германските автомобилни производители, които въпреки доминиращото си положение при автомобилите на конвенционални горива, изостават значително при електрическите и хибридните коли. Ако Пекин забърза процеса по въвеждане на екоавтомобили, китайските производители бързо ще натрупат пазарен дял и опит, докато немските марки ще изостанат.
Разбира се, натиск вероятно е имало и от самите китайски производители, не всички от които биха могли да се справят с високите изисквания. Подобно предупреждение отправи Китайска асоциация на автомобилната индустрия (CAAM).
Китай е изключително важен пазар за автомобилните производители. Данните показват, че през 2016 г. делът му е достигнал 34% от общия по света. За десет години скокът е с близо 30 пункта. Въпреки това германските производители продават незначително количество електрически автомобили там.
През миналата година Volkswagen е продал 4 млн. коли в Китай – повече от всеки друг производител, но все още няма местен производител на е-коли. Очаква се скоро на пазара там да се появи Audi A6 L e-tron. Конкурентите от Daimler и BMW имат местно производство, но продукцията, която пускат за продажба, е незначителна като обем.