Московски: Законът за пътищата ще бъде разделен на три

За 7 години задълженията на БДЖ са намалели с 500 млн. лв., похвали се министърът

Министърът на транспорта Ивайло Московски обяви, че законът за пътищата да бъде разделен на три отделни закона. Един за пътните знаци и маркировката, втори, касаещ подготовката, квалификацията и категорията на водачите и трети, който да е за техническата част на превозните средства.

Целта е да се улесни работата на контролните органи и да се „залостят всички вратички“ в системата, заяви Московски в ефира на бТВ като допълни, че битката е комплексна и изисква сериозен ангажимент от няколко държавни институции, но и зависи от манталитета на хората.

Според него премахването на предупредителните табели за наличието на камери по пътищата ще даде добър резултат, защото нямат превантивна стойност.

Московски коментира арестите в ДАИ, свързани с раздаването на шофьорски книжки. „Във всички контролни органи съществува риск от корупция”, добави транспортният министър и потвърди възможността държавата да купи автомобили, с които се да се провеждат изпитите по кормуване. „Никой не може да види какво се случва на педалите на изпитващия от дясно на кандидата, никой не може да следи как е фиксирана камерата в колата”, коментира Московски.

По темата за държавната помощ за железниците министърът заяви, че с парите ще може да се продължи стратегията на ръководството по оздравяване на дружеството. Средствата ще бъдат дадени на задлъжнялото БДЖ под формата на безлихвен заем от държавния бюджет и ще трябва да бъдат възстановени в някакъв момент, без да уточни кога. Сумата няма да бъде предоставена наведнъж. В момента се разглежда структурата на заемите на БДЖ и ще бъдат покрити първо тези, които носят наказателни лихви всяка година в размер на 14 млн. лв.

Преди 7 години задълженията на българските железница са били 850 млн. лв., сега са намалели с 500 млн. лв., похвали се министърът. Според него дълговете се пречели да бъдат ремонтирани и закупени нови влакове. По думите на Московски министерството и ръководството на БДЖ са постигнали „забележителен успех“, чрез който ще бъдат оздравени и стабилизирани държавния холдинг. „Без нотификация (бел.р. от Европейската комисия) на държавната помощ, дори от някъде да имахме този ресурс, нямахме право да ги дадем на железниците“, допълни той.

Московски потвърди отново, че парите за нови влакове за пътническите превози ще дойдат от концесията на Летище София. „Концесията е полезна за държавата”, категоричен е той. По думите му именно благодарение на концесии летищата във Варна и Бургас в момента изглеждат по съвсем различен начин. „Ако имаме некоректно поведение на концесионери, концесиите се прекратяват за броени дни. Държавният интерес е максимално защитен”, поясни министърът.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | концесия | Ивайло Московски | задължения | Летище София | държавна помощ | закон за пътищата

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини