Лични финанси
356
На 7200 домакинства „Топлофикация София“ ще начисли максимално потребление
Половината от абонатите в столицата ще доплащат на дружеството за отоплителния сезон
1848
~ 2 мин. четене
49% от клиентите на "Техем" в София са получили изравнителни сметки със суми за възстановяване, съобщиха от компанията. 7% от клиентите в София са получили изравнителни сметки със сума за възстановяване или доплащане до 10 лв., а останалите 44% ще доплащат на топлофикационното дружество.
Отоплителен сезон 2016/2017 е чувствително по-дълъг и по-студен в сравнение с предходния - 185 дни с отопление със средно дневни температури 3,34° С. За сравнение миналата година софиянци са използвали отопление 162 дни с отопление със средно дневни температури 5,37° С. Най-ниските средни температури са измерени през януари 2017 г. - минус 5,7° С, докато през януари 2016 г. са били минус 0,6° С.
В резултат на отчетната кампания, данните на Техем сочат, че 7205 клиенти в София не са осигурили достъп за отчет на уреди и водомери. Тези клиенти в момента са получили изравнителни сметки на максимална мощност, поради неосигурения достъп. 4 250 от тях са само с неотчетени водомери за топла вода. Припомняме, че в Наредбата за топлоснабдяване са предвидени санкции при неотчетени, стари или липсващи индивидуални водомери, а именно служебен разход до 280 л./ден на човек (на месец това означава до 8 м3 или годишно до 100 м3 на човек).
От датата на получаване на информационните фактури от топлинния счетоводител клиентите разполагат с 30-дневен срок за рекламации преди изравнителните сметки да бъдат изпратени към топлофикационното дружество в София. Неосигурилите достъп за отчет могат в 90-дневен срок да заявят такъв.
От компанията отчитат, че броят клиенти, които не осигуряват достъп до уредите си за годишен отчет намалява. „Това разбира се се дължи и на уредите с дистанционен отчет, които клиентите монтираха при последната вълна на преоборудване“, уточнява Милена Стоянова, управител на Техем. Около 200 сгради в София не получават изравнителна сметка, защото са избрали месечен дистанционен отчет от Техем.
Отоплителен сезон 2016/2017 е чувствително по-дълъг и по-студен в сравнение с предходния - 185 дни с отопление със средно дневни температури 3,34° С. За сравнение миналата година софиянци са използвали отопление 162 дни с отопление със средно дневни температури 5,37° С. Най-ниските средни температури са измерени през януари 2017 г. - минус 5,7° С, докато през януари 2016 г. са били минус 0,6° С.
В резултат на отчетната кампания, данните на Техем сочат, че 7205 клиенти в София не са осигурили достъп за отчет на уреди и водомери. Тези клиенти в момента са получили изравнителни сметки на максимална мощност, поради неосигурения достъп. 4 250 от тях са само с неотчетени водомери за топла вода. Припомняме, че в Наредбата за топлоснабдяване са предвидени санкции при неотчетени, стари или липсващи индивидуални водомери, а именно служебен разход до 280 л./ден на човек (на месец това означава до 8 м3 или годишно до 100 м3 на човек).
От датата на получаване на информационните фактури от топлинния счетоводител клиентите разполагат с 30-дневен срок за рекламации преди изравнителните сметки да бъдат изпратени към топлофикационното дружество в София. Неосигурилите достъп за отчет могат в 90-дневен срок да заявят такъв.
От компанията отчитат, че броят клиенти, които не осигуряват достъп до уредите си за годишен отчет намалява. „Това разбира се се дължи и на уредите с дистанционен отчет, които клиентите монтираха при последната вълна на преоборудване“, уточнява Милена Стоянова, управител на Техем. Около 200 сгради в София не получават изравнителна сметка, защото са избрали месечен дистанционен отчет от Техем.