Новата онлайн платформа е вдигнала тройно продажбите на „Практикер“
Иновативната платформа е внедрена от IBM България и е базирана на SAP Hybris
Благодарение на въведената преди седем месеца платформа за онлайн пазаруване, веригата хипермаркети за дома и градината „Практикер“ е утроил продажбите си. Компанията се похвали, че увеличението е както при пазаруването в интернет, така и продажбите на място. Иновативната платформа е внедрена от IBM България и е базирана на SAP Hybris.
"С помощта на IBM ние трансформирахме и персонализирахме опита, който предоставяме на клиентите си. Например, днес ние сме в състояние да адаптираме всяка поръчка към специфичните нужди на индивидуалния клиент и това се превърна в наше конкурентно предимство. Можем също да създадем индивидуализирана оферта, която чрез съответен линк да е свързана с допълнителните услуги, от които клиентът може да се нуждае - като сглобяване или транспорт", каза Калин Георгиев, началник на отдел Електронна обработка на данни в Практикер България. "Разширените функции на новата платформа за електронна търговия в съчетание с експертните съвети на IBM Global Business Services ни помогнаха да станем по-конкурентни и доведоха до увеличаване на продажбите и печалбата“, добавя той.
Практикер избира IBM Global Business Services за партньор, с който да трансформира бизнеса си и да изгради многоканална (omnichannel) платформа за онлайн и физически продажби. За пет месеца IBM България внедрява интегрирано уеб-базирано решение за управление на бизнеса. То обхваща миграцията на данните и изграждането на първия онлайн каталог от около 10 000 продукта. Новата платформа е напълно интегрирана с основните бизнес системи на Практикер, като складиране, пакетиране, логистика и поръчки. С решението Практикер вече много по-бързо и ефикасно - в рамките само на часове - осъществява промени в цените, обявява нови промоции на продукти и стартира нови маркетингови кампании.
"Търговията на дребно се променя постоянно под влияние на новите технологии. Наблюдаваме все по-голяма диверсификация на нуждите на клиентите, по-остра и глобална конкуренция и много по-независими потребители.“ споделя Игор Правица, Country Leader в IBM България. “Радваме се, че IBM помага на Практикер да взима решения, основаващи се на анализа данните за пазара и потребителите в реално време. По този начин компанията отговаря адекватно както на нуждите на своите клиенти, така и на своите бизнес цели за постигане на дългосрочен успех”, добавя той.