Продадоха 2 големи български мола за 62 млн. евро

Компания от Люксембург обновява и разширява търговските центрове в Бургас и Стара Загора

Два от големите български търговски центрове имат нов собственик. Компанията PKM Investments купи моловете Галерия Бургас и Галерия Стара Загора за общата сума от 62 млн. евро.

PKM Investments е съвместно предприятие между инвеститора в търговски имоти MAS Real Estate и румънската Prime Kapital и е регистрирана в Люксембург. MAS Real Estate е южноафриканска компания, регистрирана на Британските Вирджински острови.

Продавачът на двата мола е полският инвеститор в недвижими имоти Globe Trade Center (GTC). Този в Стара Загога е изцяло негова собственост, а този в Бургас е съсобственост на GTC и Европейската банка за възстановяване и развитие.

Полската компания изгражда нов търговски център за 64 млн. евро в сръбската столица Белград и вероятно ще вложи получените от продажбата средства в новия си проект.  

„Тази трансакция е в съответствие с плановете ни за разширяване на пазари с нарастващи икономики в Централна и Източна Европа чрез придобиване на активи, генериращи приходи с потенциал за реален растеж чрез съвместното ни дружество с Prime Kapital“, заяви Лукас Накос, изпълнителен директор на MAS.

„Сделката увеличава портфейла ни от имоти, генериращи приходи, с 15.3%, от 406.4 млн. евро до 468.4 млн. евро“, добави Накос.

Двата търговски центъра изглеждат като перспективна инвестиция. Мол Галерия Бургас се намира в район, населен с 480 хил. души и се радва на голям туристически интерес през летния сезон. Търговският център има 115 разнообразни наематели, предимно международни модни и развлекателни марки като Bershka, CCC, Cinema City, Deichmann, H&M, Humanic, Ikea, Intersport, LC Waikiki, Lee Cooper, Lidl, Massimo Dutti, Terranova и Zara.

„Поради силното представяне и търсенето на наематели се обмисля значително разширяване на търговския център с цел да се увеличат приходите от този актив“, каза Накос.

Галерия Стара Загора се намира в район, населене с около 400 хил. души. Наемателите са предимно морни и развлекателни марки като Bershka, Cinema City, CCC, Deichmann, DM, H&M, Intersport, Kenvelo, LC Waikiki, New Yorker, Nike, Pull&Bear и Stradivarius.

Галерия Стара Загора се нуждае от ремонт, но „предлага възможности за увеличаване на стойността чрез оперативно рационализиране и подобряване на търговското оформление“, обяви Накос.

„Непрекъснато увеличаващата се покупателна способност в тези региони е в основата на тези 2 придобивания. Продължаваме да сме фокусирани върху осигуряването на висококачествено и нарастващо разпределение на приходите към нашите акционери. Нашата стратегия за разширяване е в ход и сме много развълнувани от това“, обясни Накос.   

Базираният в Букурещ Prime Kapital е инвеститор и оператор на недвижими имоти. Компанията се фокусира върху развитието на търговски имоти в региона на Централна и Източна Европа, но освен това развива и придобива активи в други области.   




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: активи | инвестиция | ремонт | разширяване | Люксембург | търговски центрове | Мол Галерия Бургас | Мол Галерия Стара Загора | PKM Investments

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини