Решено: Частна фирма ще строи нова метростанция в София
До 4 години започва строителството на линията на метрото, която ще стига до кварталите „Слатина” и „Гео Милев”
~ 2 мин.
Столичният общински съвет одобри предложението частна компания да плати над половината от стойността на новата метростанция в София между спирките на бул. "Сливница" и кв. "Обеля". Тя ще бъде в района на Бакърена фабрика, каза главният архитект на общината инж. Здравко Здравков.
Както Economic.bg първи написа, американската фирма "Арселанд Еспрея" ЕАД е предложила сама да финансира 51% от проекта, а останалото да се плати от общинската компания "Метрополитен" ЕАД. На същото място е и бъдещата жп гара "Обеля", която ще е крайна спирка за влаковете от Елин Пелин, минаващи през Централна гара.
В транспортния възел ще се пресичат жп линия с метроучастъка на станциите "Сливница" и "Обеля", включваща нова метростанция, перони на жп спирка и независима връзка на Линия 2 на метрото с депото.
По предварителни разчети на "Метрополитен" ЕАД целият проект ще струва около 24 млн. лв. Доклад на дружеството посочва, че в този участък вече има прокопан тунел и той може да е готов за две години и половина. През него ще минават от 7000 до 10 000 пътници дневно, ползващи метрото.
Както Economic.bg първи написа, американската фирма "Арселанд Еспрея" ЕАД е предложила сама да финансира 51% от проекта, а останалото да се плати от общинската компания "Метрополитен" ЕАД. На същото място е и бъдещата жп гара "Обеля", която ще е крайна спирка за влаковете от Елин Пелин, минаващи през Централна гара.
В транспортния възел ще се пресичат жп линия с метроучастъка на станциите "Сливница" и "Обеля", включваща нова метростанция, перони на жп спирка и независима връзка на Линия 2 на метрото с депото.
По предварителни разчети на "Метрополитен" ЕАД целият проект ще струва около 24 млн. лв. Доклад на дружеството посочва, че в този участък вече има прокопан тунел и той може да е готов за две години и половина. През него ще минават от 7000 до 10 000 пътници дневно, ползващи метрото.
"Арселанд Еспрея" ЕАД отдавна са заявили инвеститорски интерес в този район, тъй като преди време са закупили там терени и имат намерение да строят жилищен комплекс.
Междувременно стана ясно, че до 4 години, през 2021 г., ще започне строителството на линията на метрото, която ще стига до столичните квартали "Слатина" и "Гео Милев" и до зала "Арена Армеец" и мола на "Цариградско шосе". В момента се проектира заданието.
Това ще бъде разширение на Линия 3, която в момента се изгражда. Директорът на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев посочи, че в момента се готви проект за нови 7 км, като отново ще се търси финансиране от Оперативна програма „Транспорт”.
По повод инициативата на американската "Арселанд Еспрея" да изгради спирката между "Люлин" и "Обеля", Братоев каза още, че има проект и за спирка при ИКЕА. Собствениците на веригата обаче не са потвърдили, че ще осигурят финансиране. Те са финансирали само проектирането.