Без сделка след Brexit Aston Martin може да спре производство
Всички нови автомобили на Острова трябва да имат одобрение от агенцията за сертицифиране, което е валидно в ЕС
~ 1 мин.
Производителят на луксозни автомобили Aston Martin може да спре производство, ако Великобритания не постигне сделка с Европейския съюз след Brexit.
Причина за това е сертифицирането на нови автомобили, което всички коли на Острова трябва да имат. Към днешна дата то е валидно в Европейския съюз, но ако при излизането на страната от Общността не се договори сделка, това одобрение ще спре да бъде валидно през март 2019 г.
Финансовият директор на компанията Марк Уилсън споделя, че това ще бъде катастрофално за бизнеса на Aston Martin. "Британска компания сме и произвеждаме колите си само във Великобритания. Така ще бъде и занапред. Сертифицирането за друг тип одобрение, например в САЩ или Китай, или дори такова за ЕС със задна дата, би значело да спрем производство", коментира Уилсън.
Aston Martin не е единствената компания, която се притеснява за бизнеса си след излизането на Великобритания от ЕС. Повече от половината компании в индустрията посочват, че служителите им от държавите-членки са притеснени за своя статут след излизане на Обединено кралство от Общността.
Освен проблема със свободното движение на хора, британския бизнес се притеснява, че Brexit ще доведе до по-високи разходи за бизнеса и за потребителите от услугите до доставките от онлайн търговията, както и повишаване на цените на стоките.
Причина за това е сертифицирането на нови автомобили, което всички коли на Острова трябва да имат. Към днешна дата то е валидно в Европейския съюз, но ако при излизането на страната от Общността не се договори сделка, това одобрение ще спре да бъде валидно през март 2019 г.
Финансовият директор на компанията Марк Уилсън споделя, че това ще бъде катастрофално за бизнеса на Aston Martin. "Британска компания сме и произвеждаме колите си само във Великобритания. Така ще бъде и занапред. Сертифицирането за друг тип одобрение, например в САЩ или Китай, или дори такова за ЕС със задна дата, би значело да спрем производство", коментира Уилсън.
Aston Martin не е единствената компания, която се притеснява за бизнеса си след излизането на Великобритания от ЕС. Повече от половината компании в индустрията посочват, че служителите им от държавите-членки са притеснени за своя статут след излизане на Обединено кралство от Общността.
Освен проблема със свободното движение на хора, британския бизнес се притеснява, че Brexit ще доведе до по-високи разходи за бизнеса и за потребителите от услугите до доставките от онлайн търговията, както и повишаване на цените на стоките.