Google вдига залозите в съперничеството си с Amazon
Компанията отново спря достъпа до YouTube на устройствата на Amazon
~ 2 мин.
Google спря достъпа до видео услугата YouTube на хардуерните продукти на Amazon, с което вдигна залозите в съперничеството помежду им. Двата технологични гиганта все повече припокриват дейностите в своите бизнеси, което явно подклажда и напрежението помежду им.
Спорът между тях се разрази още в края на септември, когато стана ясно, че устройствата Echo Show на Amazon не могат да поддържат YouTube, собственост на Google. Както Economic.bg писа тогава, електронният търговец излезе с изявление, че преустановяването е дошло без каквото и да е обяснение и подчерта, че не става дума за техническа неизправност. Достъпът все пак бе възстановен в края на ноември.
Сега обаче Google отново го спря. Компанията официално уведоми собствениците на Echo Show, че вече няма да могат да гледат видеоклипове в YouTube на своите устройства. Същото важи и за телевизионния стрийминг пакет Fire TV на Amazon, чийто достъп до платформата на Google ще спре от 1 януари 2018 г.
В изявление до медиите говорител на Google поясни, че компанията е взела това решение вследствие на неуспешни преговори с Amazon. Изтъква се и това, че Amazon от своя страна не поддържа продукти на Google като Chromecast и Google Home в електронния си магазин, а миналия месец дори е спряла продажбите на някои от най-новите продукти на Nest.
В отговор на решението на Google да преустанови достъпа до приложението на YouTube за Echo Show и Fire TV, от Amazon коментират пред Business Insider, че ще насочат своите клиенти към ползването на платформата през уебсайта.
От там изтъкват, че Google прави „разочароващ прецедент, като селективно блокира достъпа на потребители до свободен сайт“. Говорителят на Amazon все пак изрази надежда, че спорът ще бъде разрешен скоро.
Дали това е началото на разразяваща се война между двата гиганта, всеки от които търсещ господство в сферата на хардуерните и развлекателни продукти, тепърва предстои да видим.