Как Русия променя лицето на модата

Нетрадиционни модели дефилират за едни от най-скъпите марки в света

Снимка: Lumpen
В търсене на различни руски модели, най-големите имена в модата все по-често се обръщат към една модна агенция – Lumpen. По-малко от две години след старта на агенцията от Москва, много модели са участвали в ревютата на големи модни имена като Kanye West, Vetements, Lanvin. 

Името на модната агенция обаче е в контраст с бързото й навлизане на пазара. Думата „lumpenproletariat” е използвана за пръв път от Карл Маркс, за да опише човека от ниската класа, който е бил безполезен за революционната борба. Но създателката на модната агенция, Авенда Александрова, прегръща идеята за нетрадиционното име, като загърбва историческия му контекст.

„Имах специално отношение към думата „лумпен“, и след като опознах произхода й през годините, ми харесва все повече“, споделя създателката на агенцията в интервю в Москва.

Тя разкрива, че голяма част от моделите, които открива, имат своя лична и много дълбока история. „Всички в агенцията са от предградията или провинциите и са преживели нещо в живота си – нещо, което е оставило емоционален отпечатък в тях“, казва тя. „Някои от тях са отгледани на улицата, други са били в затвора, но за нас това няма значение. В крайна сметка, ако ни харесва лицето ви, вие сте подходящи за нас“.









Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Русия | мода | агенция | модели