Йовко Атанасов, Country Manager в Lenovo Bulgaria:

ThinkPad е най-продаваният и най-харесван бизнес лаптоп в света и в България

Въвеждаме иновации, които променят пазара

Йовко Атанасов е Country Manager в Lenovo Bulgaria от 2016 г. Става част от екипа на компанията през 2013 г., след 15-годишен опит в други компании. Има бакалавърска степен по индустриален мениджмънт и магистратура по Бизнес Администрация и EMBA от University of Amsterdam (UVA).

- Г-н Атанасов, първият модел лаптоп ThinkPad дебютира преди точно четвърт век. Как Lenovo ще отпразнува 25-годишния юбилей?

- ThinkPad е бранд, който заема много важна позиция в нашето портфолио на голяма технологична компания. Предвид историята на марката и традициите, които инженерите са създали с течение на времето, бе съвсем логично 25-ият юбилей да бъде отпразнуван подобаващо. На първо място, започнахме с голямо глобално събитие в Ямато – японския град, в който е създаден първият ThinkPad и, където и до ден-днешен се подвизават екипите, допринесли за множество технологични революции в този ИТ бранша. На това събитие бе показан и юбилейният ни модел ThinkPad 25, който съчетава ретро визията с модерните спецификации, така че да даде на феновете на марката приятното усещане за традиции и иновации в едно. Празненствата продължват с редица локални събития – такова предстои през ноември във Виена, в което ще вземат участие и гости от България.

- Lenovo купува серията ThinkPad през 2005 г. от IBM – как компанията разви бранда през годините?

- Lenovo е известна със своята устойчива стратегия и добър бизнес нюх. Определено можем да посочим придобиването на ThinkPad като една от най-добрите и визионерски сделки за компанията. От 2005 г. насам, благодарение на инвестициите на Lenovo в развойната, логистичната, търговската и много други области, ThinkPad се превърна в синоним на успешния бизнес модел. През 2012 г. представихме най-лекия 14” ултрабук в света - Thinkpad X1 Carbon, заедно с който затвърдихме позицията на най-продаваната марка бизнес компютри в света с продадени над 150 млн. бройки, които надхвърлихме през тази година. Междувременно под този бранд се развиват редица други технологии като облачните услуги и центрове за данни ThinkAgile и ThinkCentre, множество работни станции, сървъри и абсолютно пълна гама от висококачествени продукти и услуги, необходими на корпорациите по света да развиват, подобряват и правят бизнеса си още по-успешен и още по-печеливш. Ако мога, бих заключил отговора на този въпрос в следното изречение – Lenovo купи звезда и я превърна в легенда.

- Какъв е пазарният дял на модела спрямо останалите лаптопи на марката – в световен мащаб и конкретно за България?

- Lenovo е лидер на пазара на персонални компютри, а ThinkPad е най-продаваният и най-харесван бизнес лаптоп в света и в България.

- Кое прави ThinkPad актуален на пазара вече толкова години?

- Непрекъснатият стремеж към съвършенство, новите модели, новите концепции и брилянтния инженеринг в устройствата. Ние много стриктно следим промените в потребителските и бизнес нужди. Когато се стремим да отговорим на новите очаквания, ние никога не забравяме утвърдените с времето традиции. От друга страна, многократно въвеждахме иновации, които променяха пазара - създадохме първия лаптоп със CD-ROM, с DVD-ROM, с вграден wi-fi и т.н. Благодарение на иновациите и безкомпромисното си качеството за 25 години ThinkPad се доказа като бранд, на който  може да се разчита безусловно. Феновете на ThinkPad се отличават с висока степен на лоялност. Те обичат да са част от създаването на продукта и ние им даваме тази възможност, като се вслушваме в техните идеи, коментари и препоръки. Така последните модели на марката са създадени изключително с участието на хората и това е още едно нещо, което прави ThinkPad различен.

- Какви иновации да очакваме от Lenovo в лаптоп сегмента през следващите години?

- На Lenovo Techworld тази година показахме концепции за сгъваеми таблети, работи се усилено и в областта на изкуствения интелект. Така че можем да очакваме страхотни продукти много скоро. 

- Как се представи Lenovo през годината? Оправдахте ли прогнозните резултати?

- Lenovo остава емблематична и предпочитана марка от потребителите. Придържаме се към глобалната ни стратегия за развитие и тя носи своите резултати. Освен това, продължаваме да инвестираме в нови сегменти и продукти.

- Къде се намира България спрямо останалите страни като позициониране на марката?

- В България ние сме лидери с над 30% пазарен дял. Този резултат е по-висок от средното за останалите държави. Една от причините за нашия успех е балансът между различните продуктови категории и адаптивността на компанията спрямо локалните фактори и промени.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: интервю | лаптоп | Йовко Атанасов | Lenovo Bulgaria | ThinkPad

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ