Facebook качва приложенията си в нова платформа
Това е стратегически въпрос за компанията: Как да се възползва от търговските възможности в собствената си екосистема, без да се плаши от разработчиците на софтуер?
След новите опити на Facebook да търси разклонения в нови области като електронната търговия например, сега компанията търси решението в прилагането им в нова платформа.
Социалната мрежа Facebook винаги се е изтъквала като платформа за разработчици на софтуер за изграждане на приложения, които достигат до повече от 900 милиона потребители. Сега има милиони приложения, включително и производителя на игри Zynga Inc, която стартира именно във Facebook.
Facebook придоби още 11 компании тази година, пет от които се открояват повече, защото представляват промяна в стратегията на социалната мрежа.
След последните покупки в лицето на Instagram и Karma show обаче, Facebook обмисля качването на компаниите в своя собствена нова платформа, превръщайки ги в потенциален конкурент за други разработчици.
"Facebook еволюира и нашата екосистема еволюира", заяви Амин Зоуфонун, ръководител на отделна за корпоративно развитие. Той смята, че сега има по-иновативни компании на платформата на Facebook, които са възбудили интереса на социалната мрежа.
Това е стратегически въпрос за Facebook: Как да се възползват от търговските възможности в собствената си екосистема, без да се плаши от разработчиците на софтуер?
Интересът на най-голямата социална мрежа към придобиванията може да бъде стимул за някои предприемачи. Но той също така носи и риск от отчуждаване на разработчиците, които са направили Facebook стабилна мрежа на пазара за приложения.
Тези решения са част от идеята за максимизирана печалба на предприятието. Напоследък все по-актуална става темата за събирането на пари от мобилната версия на платформата, където възможностите за реклама са ограничени.
Майкъл Пачтър, анализатор в изследователската фирма Wedbush, заяви, че закупуването на компании от Facebook, които се основават на нейната собствена платформа е "стратегическа грешка" и именно това ще цели да избегне новата стратегия на Марк Зукърбърг.