Microsoft губи 6,2 млрд. долара от онлайн бизнес
Счетоводната загуба съставлява почти цялата платена сума за компанията за интернет реклама aQuantive Inc., което се представя значително по-зле от прогнозираното
Главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър е изправен пред сериозни проблеми: сега компанията ще трябва да отпише 6,2 млрд. долара загуба. Горчивата истина е, че Google и Facebook са твърде силни, пише немският Handelsblatt.
Счетоводната загуба съставлява почти цялата платена сума за компанията за интернет реклама aQuantive Inc., което се представя значително по-зле от прогнозираното. Отписването е почти и признание, че aQuantive на практика е безполезен. Microsoft придоби компанията преди пет години за 6,3 млрд. долара, за да насърчи онлайн рекламните си приходи и да се противопостави по-добре на конкурентите си Google и Yahoo.
Към онзи момент това бе най-голямото придобиване за Microsoft, което бе надминато само от покупката на Skype за 8,5 млрд. долара през миналата година.
Непаричното отписване означава, че компанията вероятно ще отчете загуба за тримесечието, приключило през юни. Преди съобщението анализаторите очакваха, че Microsoft ще отчете печалба от 5,25 милиарда долара за тримесечието.
Така онлайн бизнесът остава най-слабото място на Microsoft: само през първите три месеца на текущата финансова година подразделението е отчело оперативна загуба от 1,4 млрд. долара.