Nokia мести основната си дейност в Силиконовата долина
Мястото също ще придаде близост на Nokia до многото софтуерни разработчици като тези на Apple или Google
Nokia ще се опита да започне отначало от място, на което много ще се съгласят, че трябваше отдавна да са: Силиконовата Долина.
Компанията се опитва да създаде културата, която спомогна на толкова техни конкуренти.
Мястото също ще придаде близост на Nokia до многото софтуерни разработчици като тези на Apple или Google. От финландската компания се надяват да привлекат повече приложения за софтуера, на който Nokia ще заложи бъдещето на новия си Lumia смартфон.
Причината за този ход е много проста. През 2003 година, продажбите на мобилни телефони в Северна Америка са 32,4 милиона, или 20% от целия обем на пласирани устройства. Освен това, компанията ще има по-лесен достъп до софтуерните гиганти като Android например.
Мат Ротшилд, директор на продажби на дребно, заяви в интервю за Wall Street Journal, че преместването е дало на работната сила "допълнителен манталитет и нагалса" в лабилния пазар на САЩ. Той изрази още увереност и ентусиазъм.
Като част от пренасочването си, Nokia също така прави няколко промени в заседателната зала, като назначи външен директор със силни връзки в Силиконовата долина. Елизабет Нелсън, бивш главен финансов директор на Macromedia, бе избран за член на управляващия борд на Nokia по време на годишната среща на компанията на 3 май.
Macromedia, компания за разработка на софтуер, бе придобита от Adobe Systems Inc. през 2005 година. Нелсън прекара още осем години в Hewlett-Packard Co. преди присъединяването си към Macromedia.