Praktiker на кръстопът
В борбата за челното място, Praktiker е изправен пред дилема. Инвеститорите изискват нова концепция за групата, която мениджърите отхвърлят неуморимо
Предстои сериозно решение пред веригата Praktiker, което поставя бъдещето на компанията в неизвестна посока. Най-късно през юни ще се стигне до сериозен конфликт между управителния съвет, надзорния съвет и двама от най-големите акционери. Тя е за това, кой има последната дума относно бъдещето на компанията и чий план за преструктуриране ще бъде приет.
Инвеститорите искат дъщерното дружество Max Bahr, което не набляга толкова на цената, а на качеството и обслужването да бъде централния канал на разпространение. "Ние искаме по-силен акцент върху марката, която все още работи. И това е само Max Bahr", каза Изабела де Красни, фонд мениджър в Semper Constantia, един от основните инвеститори. Към най-големите инвеститори спадат и инвестиционната банка Goldman Sachs, която премина наскоро прага от 5 процента.
Концептът на Красни предвижда, че делът на приходи на Max Bahr ще нарастне с около 20% до 55 на сто. Този план предвижда и преструктурирането на магазините на Praktiker да бъдат по концепт на Max Bahr.
Това обаче е в противоречие с разбиранията на управляващите органи на групата, които смятат, че концепцията трябва да остане същата.