Релсите в метрото били само нови
Те се доставят от чужбина по заявка съобразно потребностите на отделните участъци, съобщиха от Столичната община
Всички релси в метрото, по които се движат влаковете в тази част и първия метродиаметър, като и релсите за втората линия, която ще бъде завършена презавгуст, са само нови. Те се доставят от чужбина по заявка съобразно потребностите на отделните участъци. Това става ясно от информация на Столичната община.
Доставките на новите релси са придружени със съответни сертификати с параметри и дати на производство. Тези документи и актовете за доставка се проверяват от международния строителен надзор на по-голямата част от втората линия с водещ партньор френската фирма "Систра" и от надзорната фирма на участъка под бул. "Ломско шосе". Същите са приети и от определения инвеститорски контрол от страна на "Метрополитен" ЕАД.
Релсите на метрото се различават от тези в железниците. Релсите в подземната железница се доставят специално за него и са тип S-49 с тегло на линеен метър 49 кг, а тези за магистралните пътища в железниците са с по-голямо тегло - 65 кг и поради това с различни геометрични параметри.
В България релси втора употреба за метро няма. Същото касае контактната релса.
Припомняме, че по-рано през седмицата компанията "СК-13 Трансстрой" АД беше обвинена, че монтира контактни релси и подложки втора употреба, но получава пари за полагане на нови.