Стоян Братоев: 16 минути с метро от Обеля до Лозенец

400 хиляди души дневно ще се возят на подземната железница от края на лятото, казва директорът на "Метрополитен"

Снимка: Виктор Леви

 

- Г-н Братоев, кои квартали ще обслужва новият участък на метрото, който се открива днес?

Участъкът, който се открива днес, е с 2,4 км дължина. Има 2 метростанции и буферен паркинг за 1300 места под Цариградско шосе. Очаква се да обслужва Младост 1 и Младост 3, тъй като първата метростанция е разположена там. Втората метростанция е на Цариградско шосе. Очакваният пътникопоток е около 30 хиляди пътника на ден допълнително.

В момента метрото вози от 180 до 190 хиляди души. Очаква се да станадат до 220 хил. дневно. Това ще доведе до около 15 хиляди допълнително икономии на време от пътуване. В момента поради наличието на метрото имаме около 90 хиляди часа дневно икономия на време. Ако го няма метгрото, хората ще трябва да пътуват по-дълго. Ще има и влияние върху трафика. Целта на буферния паркинг е да се ограничи влизането на коли в града.

- До къде стигна строителството на втория метродиаметър?

В момента се строи цялата втора линия на метрото – започва от Обеля, през Надежда, Централна гара, Лъвов мост, площад Света Неделя до Рум Черни връх в Лозенец. Там вече се извършват допълнителни работи, монтаж на оборудване. Те трябва да приключат юли месец. Втората половина на юли началото на август месец ще се изпитва трасето, а в края на август участъкът трябва да бъде готов за въвеждане в експлоатация. Ще се тества всяка система сама за себе си. След това тя трябва да заработи в комплекс. След това се пуска и движение на валкове, при работещи системи. Това трябва да започне да се прави през август.

- За колко време ще се стига от първата до последната метростанция на втория метродиаметър?

Там времето е по-кратко - около 16 минути.

- С колко ще се увеличи пътникопотока на метрото с пускането на всички нови участъци?

Новите участъци са общо 13,4 км, с 13 метростанции . Очаква се пътникопотокът да се увеличи от 180 хиляди, колкото е в момента, до 350-400 хиялди души.

- Кога се очаква да има метро до летището?

В момента върви тръжната порцедура, оценяват се офертите. Идеята е това да приключи до средата на годината и през втората половина на годината да започне строителството. С тенденция да приключи до края на 2014 година. Едновременно с това имаме готовност за участъка Младост 1 до бизнес парка, въпросът е до финансиране. Ако се намери финансиране, 6 месеца след като се даде, можем да започнем и строителството  там.

- Кога ще започне строителството на третия метродиаметър?

В момента подготвяме проекта. Той трябва да е заъвршен догодина – с регулации и всичко, което е необходимо. Предложили сме го за фианнсиране в следващия програмен период – 2014 – 2020 година. Идеята ни е ако се осигури финансиране за целия трети метродиаметър, в края на 2018 година да бъде готов.

Ако се осигури на части, ще се рабоит на части. Третият метродиаметър ще има 19 метростанции, траесто е от 16,5 км. Започва от кв. Левски, по бул. Владимир Вазов, през Герена, по канала до Орлов мост, Попа, НДК при Патриарха и Витошка, 5-те кьошета, покрай Медицинска академия, бул. България и Гешов, ул. Житница и бул. Цар Борис до Овча Купел.

 

Ралица Русева



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини