Ангелкова: Всички услуги на министерството вече са достъпни онлайн

Новата платформа ще улесни значително достъпа на гражданите и бизнеса до услугите на министерството, обясни министърът

Снимка: Министерството на туризма
Всички регистрационни услуги, които Министерството на туризма предоставя по Закона за туризма ще са достъпни онлайн от понеделник. Квалифицираният електронен подпис вече освен по класическия начин с ПИН ще се поставя и чрез лицево разпознаване. Това става възможно, след като за министерството е разработена специална платформа за електронни услуги, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова при представянето й днес. Тя уточни, че по този начин искания за издаване на всичките видове разрешения и услуги на ведомството ще могат да се изпращат 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата и от всички краища на света.

„За да се използва платформата е нужна предварителна регистрация, която отнема около минута, след което заявлението ще се подава за приблизително 15 секунди“, обясни министърът. „Ние сме първата държавна администрация, която предоставя тази тип електронни услуги у нас, пионери сме и в ЕС, където предстои подобна платформа да се въведе от министерство на дигитализацията на Австрия“, добави тя.

Предвижда се квалифицираният електронен подпис за ползвателите на услуги във ведомството да е безплатен в първата година след пускането на платформата. „След това потребителите ще имат възможност за 5 безплатни електронни подписа годишно, а след изчерпване и на тази възможност месечният абонамент ще струва 2 лв.“, заяви министър Ангелкова. Той може да бъде прекратяван и подновяван по всяко време и гражданите и бизнесът няма да бъдат задължавани да поддържат непрекъснат абонамент. Министърът поясни, че тази платформа е била разработена само за 4 месеца. „Изцяло са спазени всички изисквания на законодателството и нормите на GDPR, като защитата на всички лични данни е изцяло гарантирана“, добави тя.

„Платформата е разработена спрямо всички законодателни изисквания, освен това е много лесна за използване“, посочи проф. Георги Димитров, представител на фирмата доставчик на удостоверителни услуги „Евротръст”, която е автор на платформата. Той представи подробно начина за регистрация и ползване на услугите и уточни, че след като посочим каква услуга искаме да ползваме и се идентифицираме с ЕГН, телефон или имейл адрес всички необходими данни се проверяват и попълват автоматично в заявлението. При създаването на регистрацията през камерата на телефона при лицевото разпознаване се анализират 84 точки на лицето, за да се гарантира самоличността.

„Новата платформа ще улесни значително достъпа  на гражданите и бизнеса до услугите на министерството, защото няма да се съобразяват с работното време на ведомството и от всяка точка на света“, заяви проф. Димитров и посочи, че проектът изключително много оптимизира работата на администрацията, а заявленията ще започват да се обработват веднага след подаването им. Това спестява хиляди часове работно време на хората, а дори и съпоставено с минималната часова надница финансовият ефект ще е сериозен. Проф Димитров уточни, че до края на месеца електронните услуги на Министерство на туризма ще могат да се ползват от потребители във всички държави членки на ЕС.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: електронна платформа | електронни услуги | Министерство на туризма | Николина Ангелкова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини