Google следи потребителите във физическите магазини

Според източници на Bloomberg това е възможно заради споразумение с Mastercard, които предоставят данни за плащанията

Снимка: Pixabay
През изминалата година избрани рекламодатели на Google са имали достъп до нов инструмент, с който да проследяват какви продажби са им донеси рекламите в онлайн платформата. Това е възможно благодарение на тайно партньорство между Google и Mastercard, пише Bloomberg, позовавайки са на четирима свои източници, трима от които директно свързани със сделката.

Подобно партньорство обаче никога не е обявявано публично и 2-та милиарда потребители на Mastercard не знаят за него.

Сътрудничеството между двете компании е предоставило безпрецедентни възможности на Google да измерва директно продажбите на дребно във физическите магазини. Това пък е допълнителен коз за компанията в битката за рекламен пазар между големите онлайн платформи.

Според Bloomberg обаче сделката отново повдига въпроса за начина, по който големите корпорации използват потребителските данни.

„Хората не очакват, че това, което купуват във физическите магазини, ще бъде свързвано с това, което купуват онлайн“, коментира Кристин Банън, съветник в Центъра за защита на електронните съобщения (EPIC). „Има твърде голяма тежест, която компаниите оказват върху потребителите и недостатъчно отговорност, която компаниите поемат да информират потребителите за правата, които имат“, добавя тя.
Google е платил на Mastercard милиони долари за данните, твърдят двама от източниците. Компаниите също така са обсъждали споделянето на част от приходите от реклами, според един от източниците.

Говорител на Google заяви, че няма споразумение да споделя приходите от реклами със своите партньори. Той също така е отказал коментар по споразумението с Mastercard, но е говорил за инструмента.

Преди да пуснем този бета продукт миналата година, изградихме нова, „двойно-сляпа“ технология, която не позволява на Google и на нашите партньори да виждат личната информация на съответните потребители. Нямаме достъп до никаква персонална информация от дебитните и кредитните карти на нашите партньори, нито споделяме такава информация с нашите партньори, се казва в изявление на Google. Компанията заяви, че хората могат да се откажат от проследяването на рекламите чрез онлайн конзолата на Google.

Сет Айзен, говорител на Mastercard, също отказа да коментира конкретно Google. Но той каза, че Mastercard споделя само транзакционните тенденциите с търговците и доставчиците на услуги, за да им помогне да оценят „ефективността на рекламните си кампании“. „Информацията, която включва обема на продажбите и средния размер на покупката, се споделя с търговците“, каза Сет Айзен пред Bloomberg. „Не са предоставяни данни за отделни сделки или лични данни. Ние не предоставяме вътрешна информация, която проследява, показва или дори измерва ефективността на рекламите, свързани с отделните потребители“, добавя той.

Миналата година, когато Google обяви услугата, наречена Store Sales Measurement, просто заяви, че има достъп до „приблизително 70%“ от кредитните и дебитните карти в САЩ чрез партньори, без да ги споменава. Не беше споменато и дали това са 70% от всички картодържатели в Америка, или 70% от картодържателите, регистрирани в платформата.

Според източниците на Bloomberg Google е търсила и други компании в областта на разплащателните средства, но няма информация да се е стигнало до реални сделки.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: потребителско поведение | следене на потребителите

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини