Георги Андреев, основател на Chopni.com:

Chopni подава ръка на малкия и среден бизнес

Платформата за онлайн търговия дава съвети как да стартирате бизнеса си

- Разкажете ни повече за онлайн платформата Chopni. С какво се различава от конкурентите си в страната?

- Chopni.com е платформа за онлайн търговия, която цени труда на българския производител и занаятчия. Ние се стремим да подходим към нашите търговци, производители и занаятчии като им предлагаме различни опции да качват продуктите си, за да улесним работата им. Платформата е на български и английски език, като продължаваме да включваме нови езици и търговци от Европейския съюз. Те са достъпни, чрез функционалностите, които въвеждаме. Освен това сме разработили и улеснен вариант за търговци с множество артикули, с който всеки търговец може да качи на платформата неограничен брой стоки и да продава на едро и дребно. Като всяка стартираща платформа продължаваме да се развиваме, като черпим опит от добри чуждестранни практики. Chopni се разработва на една от open source платформите - ОpenCart, която дава възможността да персонализираме по нуждите на бизнеса. По този начин подаваме ръка на малкия и среден бизнес у нас, като им даваме конкретни препоръки с персонален подход.

- Какви продукти и услуги могат да се предлагат чрез сайта?

- През платформата могат да се предлагат само продукти. Към момента имаме 14 категории, сред които „Изкуство и занаяти“,  „Дрехи и аксесоари“, „Дамско бельо“, „Обувки“, „Здраве и красота“, „Техника и електроника“, „Детски свят“, „Спорт и свободно време“ и др.

- До кои пазари може да достигне един стартиращ бизнес?

- Зависи от насоката, в която ще работи. Към момента, ние се стремим към пазара в Европа. Разбира се, платформата ни освен мобилно оптимизирана е и достъпна от всички точки на света.  Всеки търговец или занаятчия може да предлага стоката си посредством платформата ни и извън пределите на страната.

 - Как проверявате сигурността на търговците и стоките, които се регистрират в сайта?

- Всеки един търговец бива проверяван преди да бъде качен на сайта ни. Имаме екип от експерти, които се грижат за това търговците ни да предлагат актуални стоки, които са в наличност и отговарят на Европейски стандарт. Веднъж, след като сме влезли в контакт с търговеца, започваме заедно да градим неговия имидж, за да му спомогнем да намери подходящия клиент за неговата стока, посредством препоръки и конкретни насоки.

- Има ли вече интерес от чужбина към български стоки и към кои най-вече?

- Голям интерес предизвикват стоки от секцията за ръчна изработка, дрехи и стоки за бита. Платформата е видима от целия свят и е оптимизирана за всички устройства, но маркетингово сме насочени основно към територията на Европейския съюз. Планираме тези усилия да бъдат разширени и към други територии като Близък изток и САЩ.

-  Как ерата на онлайн търговията ще продължи да влияе на физическите магазини?

Електронната търговия процъфтява и расте в световен мащаб с около 7% на година. Това дава по-големи възможности както за купувача, така и за бизнеса. Някои страни от ЕС, като Германия, все повече работят по прехода към електронна търговия. От решаващо значение е малките и средни предприятия да работят в полза на крайния клиент. Така като медиатор на тези промени се явяват платформите като Chopni, които да улеснят малкия и среден бизнес да продава своята стока.

- Как виждате развитието на платформата?

- Това, за което работим е след 5 години да сме водещ маркетплейс на територията на България, но продължаваме да развиваме платформата, за да включим повече европейски стоки и производители.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: платформа | търговци | условия | онлайн търговия | chopni

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини