Днес може да е последният истински евтин „Черен петък” в САЩ
Догодина за търговците ще е значително по-трудно да предложат отстъпки
~ 1 мин.
Днешният „Черен петък” може да е последният, на който търговците предлагат истински ниски цени за американските купувачи, пише Business Insider. Причината е търговската война на президента Доналд Тръмп с Китай, която води до неочаквано повишение на цените.
Повишените мита върху китайските стоки, които се внасят в САЩ, досега не се усещат особено от купувачите, а днес търговците в страната отново успяха да предложат много изгодни оферти. Догодина по това време обаче 25-процентните мита върху вносни китайски стоки за милиарди долари вече ще са се отразили на стоките за крайните купувачи и ще пречат на магазините да правят големи отстъпки. В миналото големи търговци като Costco, Walmart, Gap, Coca-Cola и General Motors коментираха, че заради митата ще си повишат цените, като някои от тях вече го правят.
Някои китайски стоки, сред които чанти, портфейли и парфюми от септември се облагат с 10%, но то ще нарасне до 25% през януари. Анализаторът на потребителските продукти Кристофър Шейкър коментира пред CNN Business, че когато налозите стигнат това равнище, тогава вече и цените за крайните клиенти ще започнат да растат.
Повишените мита върху китайските стоки, които се внасят в САЩ, досега не се усещат особено от купувачите, а днес търговците в страната отново успяха да предложат много изгодни оферти. Догодина по това време обаче 25-процентните мита върху вносни китайски стоки за милиарди долари вече ще са се отразили на стоките за крайните купувачи и ще пречат на магазините да правят големи отстъпки. В миналото големи търговци като Costco, Walmart, Gap, Coca-Cola и General Motors коментираха, че заради митата ще си повишат цените, като някои от тях вече го правят.
Някои китайски стоки, сред които чанти, портфейли и парфюми от септември се облагат с 10%, но то ще нарасне до 25% през януари. Анализаторът на потребителските продукти Кристофър Шейкър коментира пред CNN Business, че когато налозите стигнат това равнище, тогава вече и цените за крайните клиенти ще започнат да растат.