Другите превозвачи готвят контрапротест на 4 юли
Подкрепящите Законопроекта за автомобилната камара искат той да не бъде изтеглян
~ 2 мин.
След като една част от българските превозвачи запушиха центъра на София с камиони и автобуси в знак на протест срещу Законопроекта за автомобилната камара, на 4 юли ще протестират другата част от българските превозвачи, подкрепящи Законопроекта. Това стана ясно днес по време на пресконференция, на която представители на бранша - Съюзът на международните превозвачи (СМП) и Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ), заедно с Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), коментираха темата.
Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, заяви пред журналисти, че отхвърлянето на законопроекта е "поддаване на рекет от група превозвачи, с цел да се въздейства върху законодателната власт в страната". По неговите думи фирмите, които са организирали днешния протест, са излезли с 50 автобуса, основно на транспортните компании "Юнион Ивкони", "Етап" и "Витоша Експрес". Той заплаши, че ако не бъде инициирана среща между премиера Борисов и другата част от транспортния бранш, където да бъдат изложени различни аргументи "за" създаването на единен орган за вътрешна регулация, ще бъде организиран мащабен национален протест на 4 юли.
„Превозните средства, които са изкарали днес, са не повече от 0.01% от автобусите, които притежават лиценз”, коментира Христо Христов, председател на транспортния комитет към КРИБ.
Според участниците в конференцията превозвачите вероятно са използвали манипулативни аргументи, за да убедят премиера Борисов да разпореди на депутата от ГЕРБ Станислав Иванов да изтегли Законопроекта за автомобилната камара.
Според КРИБ и превозвачите, подкрепящи Законопроекта, фирмите протестиращи днес са „шепа самозванци, рекетиращи държавата“, Също така те обявиха, че протестиращите днес са „подизпълнители на европейски фирми фантоми“, а също така са „само фирми с дългове“ и „лобисти“. Арабаджиев обясни, че спъващите Законопроекта са фирми, които се притеснявали, че няма да бъдат избрани в УС на новата камара. "Поради тази причина техният подход е да бъде разделен браншът, за да може да се чуе гласът им", заяви той.
Според СМВ и БАСАТ подписалите се като организатори на днешния протест са 12 сдружения - 5 от които на едно и също лице. По техните думи има скрити субекти под исканията за сваляне на Законопроекта. Те посочиха имената на депутата от ГЕРБ Ивайло Константинов, собственикът на транспортна компания Петко Ангелов и Красимир Лалов, член на Съюза на превозвачите. "Това са хората, които очакват, че няма да бъде чут техния глас и затова организират протеста", обясни Йордан Арабаджиев.
„Превозните средства, които са изкарали днес, са не повече от 0.01% от автобусите, които притежават лиценз”, коментира Христо Христов, председател на транспортния комитет към КРИБ.
Според участниците в конференцията превозвачите вероятно са използвали манипулативни аргументи, за да убедят премиера Борисов да разпореди на депутата от ГЕРБ Станислав Иванов да изтегли Законопроекта за автомобилната камара.
...
...